کد خبر: ۱۳۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 11 April 2018
وزیر نیرو گفت: اشتباه راهبردی ما در سالهای گذشته این بود که به جای در پیش گرفتن شیوه های جدید و صحیح مدیریت مصرف آب، به جست و جوی منابع جدید آب برای تامین نیاز مردم روی آوردیم.
بانكداري ايراني  - وزیر نیرو گفت: اشتباه راهبردی ما در سالهای گذشته این بود که به جای در پیش گرفتن شیوه های جدید و صحیح مدیریت مصرف آب، به جست و جوی منابع جدید آب برای تامین نیاز مردم روی آوردیم.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان چهارشنبه در آیین بهره برداری از 18 طرح آب و فاضلاب شهری مشهد افزود: ایران در دسته بندی های مربوطه در دنیا، به عنوان کشوری پرمصرف تلقی می شود.
وزیر نیرو گفت: علی رغم برنامه های گسترده ای که برای ترویج فرهنگ مصرف درست آب و برق در کشور تدوین و اجرا شده است، ایرانیان در یک سری از الگوهای مصرف این نوع انرژی ها نمره خوبی نمی گیرند.
وی اظهار کرد: این مساله ضمن توجه به افکار عمومی، تدبیر دستگاه های اجرایی برای اجرای برنامه های دقیق تر و شایسته تر را می طلبد تا رفع عقب ماندگی ها در این زمینه سرعت بیشتری گیرد.
اردکانیان گفت: ایران از تمدن ارزشمند و سابقه درخشانی در نگهداری و ذخیره منابع آبی برخوردار است و اینک در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید در عرصه آب و برق و مدیریت منابع زیست محیطی تدابیر ویژه ای اتخاذ شود تا سالی به یاد ماندنی و ثمربخش را پیش رو داشته باشیم.
وزیر نیرو ادامه داد: در جلسه ای که امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، موضوع مدیریت مصرف آب از ابعاد مختلف و حساسیت های مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: هر چقدر روی موضوع منابع زیستی سرمایه گذاری کنیم و تلاش بیشتری در خصوص آن انجام گیرد، اقدامات موثرتر و پرثمرتری را شاهد خواهیم بود.
اردکانیان اظهار کرد: هم اینک سالانه هفت میلیارد مترمکعب آب آشامیدنی و بهداشتی در کشور به مصرف می رسد که از این میزان 4.3 میلیارد مترمکعب پساب تولید می شود و مدیران می توانند از این منبع آبی مطمئن فایده های بیشتری ببرند.
وی افزود: هم اینک بیش از 20 میلیون هکتار زمین در دنیا با پساب آبیاری، نگهداری و حفاظت می شود زیرا به این ترتیب می توان از آب استفاده های مکرر کرد و آن را برای تغذیه سفره های آب زیرزمینی برگشت داد.
وزیر نیرو گفت: امروز دنیا واژه 'پساب' را جایگزین 'فاضلاب' کرده که همان آب است و به عنوان یک منبع آبی پایدار و مطمئن در کشورهای خشک و نیمه خشک به شمار می رود.
وی با اشاره به عملیات ساخت تصفیه خانه های هوشمند محلی در مشهد توسط شهرداری برای آبیاری فضای سبز گفت: این طرح بسیار هوشمندانه و مثمر ثمر است که دیگر استانهای کشور هم می توانند از آن الگوبرداری کنند.
اردکانیان اظهار کرد: هم اکنون 18 طرح آب و فاضلاب ر مشهد بهره برداری شده است و در این زمینه همکاری نزدیک دستگاه های اجرایی مانند شهرداری و شرکت آب و فاضلاب برای ساخت تصفیه خانه ها می تواند الگوی موثر و خوبی برای دیگر استانهای کشور باشد.
وی افزود: جمعیت ایران در حال افزایش است و حال آنکه روند خشکی و کم آبی در کشور ادامه خواهد داشت، لذا باید در شیوه های رایج مصرف آب عمیقا تجدید نظر شود.
برچسب ها: وزیر نیرو ، مصرف آب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: