کد خبر: ۱۳۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - 06 April 2018
رئیس مرکز آمار گفت: هنوز آمار دقیقی از افرادی که برای یافتن شغل به مهاجرت روی آورده‌اند، وجود ندارد.
بانكداري ايراني ـ رئیس مرکز آمار گفت: هنوز آمار دقیقی از افرادی که برای یافتن شغل به مهاجرت روی آورده‌اند، وجود ندارد.

امید پارسا رئیس مرکز آمار در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  آمار افرادی که تنها برای یافتن شغل به مهاجرت روی آوردند، اظهار کرد: هنوز آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد و باید سئوال‌هایی مبنی بر اینکه مبدأ و مقصد فرد مهاجرت‌کننده که تعویض مکان سکنه خود را به علت شغل برگزیده است، در پرسشنامه‌های خود قرار دهیم.

وی درمورد این خلأ آماری در مرکز آمار تصریح کرد: این آمار در بررسی عملکرد برنامه‌های توسعه‌ای بسیار حائز اهمیت است، اما متأسفانه تاکنون قادر نبودیم که آن را در پرسش‌نامه‌های خود بیافزاییم. البته دریافت آمار صحیحی از این گروه از افراد باید با استفاده از نظر‌ها و سئوال‌های کارشناسانه ممکن شود. با طرح سئوال‌هایی دقیق می‌توانیم پرسش‌نامه مطلوبی را برای ارزیابی این دسته از افراد دربیابیم.

رئیس مرکز آمار ادامه داد: البته طرح پرسش هم به آسانی امکان پذیر نیست، چرا که این امر در قید عوامل مختلفی همچون نکته‌های فنی و متناسب با جامعه است.

پارسا افزود: کمبود بودجه؛ یکی از دلایلی است که باعث شده تاکنون نتوانیم آمار دقیقی را از میزان مهاجرانی که هجرت را برای یافتن شغل برگزیده اند، داشته باشیم.

وی بیان کرد: مرکز آمار حدود ۶۰ درصد از آمار‌های ملی مورد نیاز کشور، ۵۰ درصد از آمار‌های استانی و ۱۵ درصد از شاخص‌های آماری شهرستان‌ها را به دست می‌آورد.

رئیس مرکز آمار معتقداست؛ اگر خواهان ایجاد تحول در نظام آماری هستیم، باید بودجه مطلوبی را در اختیار آن قرار دهیم.

پارسا گفت: مجلس و دولت باید توجه بیشتری به اعتبارات مرکز آمار و حجم زیاد وظایف آن داشته باشند. آمار‌ها به نوعی دست‌مایه مسئولان کشوری است؛ بنابراین جهش و تحول در این امر می‌تواند تمامی بخش‌ها را اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و. را تحت تأثیر قرار دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: