کد خبر: ۱۳۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - 05 April 2018
در حالیکه در ماه‌های گذشته، نرخ سود سپرده در بانک‌ها در سقف ۱۵ درصد ثابت شده بود، برخی بانک‌ها در روزهای ابتدایی سال، بار دیگر نرخ‌های سود بالا را به ویترین خود برگردانده‌اند و پیشنهاد افتتاح حساب سپرده با سود ۲۱ درصد را به مشتریان می‌دهند.

  بانكداري ايراني ـ  در حالیکه در ماه‌های گذشته، نرخ سود سپرده در بانک‌ها در سقف ۱۵ درصد ثابت شده بود، برخی بانک‌ها در روزهای ابتدایی سال، بار دیگر نرخ‌های سود بالا را به ویترین خود برگردانده‌اند و پیشنهاد افتتاح حساب سپرده با سود ۲۱ درصد را به مشتریان می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حدود هفت ماه از ابلاغ بخشنامه هشت‌بندی و تکلیفی بانک‌مرکزی به بانک‌ها برای رعایت دقیق نرخ سود سپرده گذشته است. در شهریورماه سال گذشته بانک‌ها موظف شده‌اند تا نرخ‌های متفاوتی که برای حساب سپرده اختصاص می‌دادند را حذف کرده و تمامی سپرده‌های جدید با سود حداکثر ۱۵ درصد جذب شود. مدت کوتاهی نگذشت که شبکه بانکی به طور یکدست به سمت اجرای بخشنامه حرکت کرد و افتتاح حساب عمدتا بر اساس این دستورالعمل بود به‌طوری که سود بالاتر از ۱۵ حتی در صورت آوردن منابع کلان پرداخت نمی‌شد و از سوی  دیگر ضوابط مربوطه از جمله واریز و برداشت به حساب‌های مدت‌دار نیز تا حد زیادی اجرا می‌شد.

اما بررسی‌های میدانی از شعب بانک‌ها در روزهای ابتدایی سال جدید نشان می‌دهد که با وجود اینکه در حال حاضر در بسیاری از بانک‌ها همچنان نرخ‌های مصوب اجرا می‌شود، ولی در این بین برخی از بانک‌هایی که کمتر به ضوابط سود توجه داشته و معمولا نرخ‌های بالاتری پرداخت می‌کردند اما بعد از ابلاغ بخشنامه شهریورماه در چارچوب قوانین حرکت کردند این روزها بار دیگر نرخ‌های سود بالا را به ویترین خود برگردانده‌اند به گونه‌ای که به راحتی به مشتری پیشنهاد افتتاح حساب سپرده با سود ۲۱ درصد را می‌دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: