کد خبر: ۱۲۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 07 March 2018
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: متاسفانه بدهی های مالیاتی پالایشگاه های کشور بر روند کاری پتروشیمی ها تاثیر گذاشته است.

بانكداري ايراني ـ مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: متاسفانه بدهی های مالیاتی پالایشگاه های کشور بر روند کاری پتروشیمی ها تاثیر گذاشته است.

به گزارش ایسنا، ولدخانی در بازدید استاندار مرکزی از پتروشیمی شازند و افتتاح واحد ارتقای سیستم کنترل بوتادین و پلی بوتادین عنوان کرد: مجتمع صنعتی پتروشیمی شازند بزرگترین پتروشیمی کشور از نظر تعدد نیروی انسانی و تولید است به نحوی که سالانه یک میلیون و 900 هزار تن انواع فرآورده تولید می کند.

وی با اشاره به اشتغال 100 هزار نفر از طریق پتروشیمی شازند و 4 هزار نیروی کار مستقیم این مجموعه گفت: بحث اشتغال یکی از مهمترین دستاوردهای این مجموعه بوده است به نحوی که طی 2 سال اخیر 580 نیرو به مجموعه افزوده شده که اغلب آنها نیز نیروی بومی و از شهرستان شازند بوده اند.

ولدخانی تصر یح کرد: محصولات پتروشیمی شازند بازار داخلی را پوشش می دهد به طوری که امسال 450 هزار تن محصول در بازار داخلی فروش رفته است و 300 میلیون دلار نیز صادرات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سهام شرکت در اوایل سال در بورس 240 تومان بوده که این رقم امروز به بیش از 350 تومان رسیده است و افزود: شرکت پتروشیمی شازند سالانه 23 میلیارد تومان صرف هزینه غذا می کند که به پیمانکار بومی استان سپرده شده است همچنین 269 میلیارد تومان در سال جاری خرید کالا و خدمات از استان انجام شده است، 197 میلیارد تومان مالیات به استان پرداخت شده است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند بیان کرد: مصرف شرکت، نفت و خوراک مایع است و روزانه 3 هزار تن مصرف خوراک داریم و به دلایلی که امکان واردات نیست باید از هر نقطه کشور این خوراک تهیه شود. این امر خود حجم ترافیکی بالایی به همراه دارد. پالایشگاه شازند امکان تامین خوراک پتروشیمی را ندارد و حتی پالایشگاه اصفهان با 265 کیلومتر خط لوله این نیاز را تامین نمی کند و متاسفانه بدهی های مالیاتی پالایشگاه های کشور بر روند کاری پتروشیمی ها تاثیر گذاشته است.

وی در خصوص مسئولیت های اجتماعی این مجموعه گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته با وزارت بهداشت احداث بیمارستان 160 تختخوابه ظرف سه سال آینده در شهرستان شازند با رقم 40 میلیارد تومان به توافق رسیده است.

ولدخانی با اشاره به پرداخت 15 میلیارد تومان بابت عوارض صدور سند 2500 واحد مسکونی در شهر مهاجران که تاکنون شرکت عمران شهر جدید مهاجران و امیرکبیر آنرا به انجام نرسانده است، اضافه کرد: یکی از برنامه های استراتژیک شرکت تامین آب است که بر همین اساس طرح جامع آب و پساب شرکت تهیه شده است و در حال انتخاب پیمانکار هستیم تا بتوانیم از پساب پالایشگاه و شهر مهاجران و حتی پساب شهر شازند به منظور کاهش برداشت از آب های زیرزمینی استفاده کنیم.

وی در خصوص رفع آلایندگی این صنعت گفت: پتروشیمی شازند صنعت سبز است و به صورت آنلاین پایش می شود و حتی بازرسی های سرزده نیز از این مجموعه انجام می شود. این شرکت دارای 245 هکتار فضای سبز است که ابیاری آن با پساب انجام می شود و حتی برق مصرفی شرکت نیز از طریق مجموعه تامین می شود و به شبکه برق متصل نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: