کد خبر: ۱۲۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - 04 March 2018
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مسئله داشتن اهلیت در واگذاری‌های دولت فراموش می‌شود گفت: اهلیت طرف مقابل را به میزان مبلغ کمی که اضافه پرداخت می‌کند می‌فروشیم و افرادی برنده می‌شوند که پتانسیل اداره مجموعه‌ها را ندارند.
 بانكداري ايراني  ـ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مسئله داشتن اهلیت در واگذاری‌های دولت فراموش می‌شود گفت: اهلیت طرف مقابل را به میزان مبلغ کمی که اضافه پرداخت می‌کند می‌فروشیم و افرادی برنده می‌شوند که پتانسیل اداره مجموعه‌ها را ندارند.

به گزارش تسنیم، عزیز اکبریان در خصوص وضعیت واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی اظهار داشت: مجموعه‌های دولتی یا باید به بخش دولتی و یا به افراد متخصص واگذار شوند؛ چرا که با فرمول موجود در زمینه خصوصی‎‌سازی به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از این واحدها در حال نابودی هستند و وجود آنها ضرر انباشته برای دولت ایجاد می‌کند.

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به اینکه دولت باید تدبیری را برای خصوصی‌سازی در نظر بگیرد، ادامه داد: بروز برخی از مشکلات تنها برای شرکت‌های هپکو و آذرآب نیست بلکه در شرکت‌های دیگری نیز که تعداد کارگر بیشتری دارند با وجود ادامه این روند دچار بحران می‌شویم و تنها چاره این است که آنها را به بخش خصوصی کار آمد و کاردان واگذار کنیم.

وی در خصوص اینکه در زمان واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی چه میزان به مسئله داشتن اهلیت توجه می‌شود، به خانه ملت گفت: در قانون نیز مشکلاتی وجود دارد و قانونگذار مشخص کرده است که باید بخش خصوصی را از طریق مزایده معرفی کرد. بر این اساس با وجود برگزاری مزایده‌ها و برنده شدن بخش خصوصی، مسئله داشتن اهلیت در واگذاری‌های دولت فراموش می‌شود. ضمن این که اهلیت طرف مقابل را به میزان مبلغ کمی که اضافه پرداخت می‌کند می‌فروشیم و افرادی برنده می‌شوند که پتانسیل اداره مجموعه‌ها را ندارند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با تاکید بر اینکه بسیاری از شرکت‌ها را در مقابل بدهی دولت به سازمان‌های عمومی مانند تامین اجتماعی واگذار می‌کنیم در شرایطی که این سازمان‌ها بنگاه‌دار نیستند، عنوان کرد:  بر این اساس مدیرعامل و تعدادی هیات مدیره انتخاب می‌شوند که در این مجموعه‌ها به دنبال اهداف خود هستند مانند ذوب آهن اصفهان، در حالی که مجموعه‌ ذوب آهن اصفهان نباید بدهی داشته باشد.
برچسب ها: مجلس ، خصوصی سازی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: