بانكداري ايراني - پس از ساماندهی پنلهای ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گزارش ها نشان دهنده افزایش ارسال این پیامکها از طریق شمارههای عادی بود، موضوعی که ادامه مقابله با این پیامک ها را به فاز جدیدی کشاند.
به گزارش میزان، موضوع پیامکهای تبلیغاتی سوژه ای است که در چند ماه اخیر بارها به زبان آمده است.تبلیغاتی که از جنبه تبلیغی خود خارج شده و بیشتر به ابزاری برای آزار مشترکین تلفن همراه تبدیل شده است.
موضوعی که به دلیل اهمیت آن سامانه ای برای شناسایی و غیر فعال کردن این دست از پیامک ها راه اندازی و در همان مرحله اول بیش از چهار هزار سیمکارت شناسایی و غیرفعال شدند.
مشکل قابل تامل در این میان کسر هزینه از مشترک بابت برخی پیامک های تبلیغاتی است که نارضایتی را از این پیامک ها را دو چندان می کرد.
پس از ساماندهی پنلهای ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گزارش ها نشان دهنده افزایش ارسال این پیامکها از طریق شمارههای عادی بود، موضوعی که ادامه مقابله با این پیامک ها را به فاز جدیدی کشاند.
با توجه به اجرا موفق فاز اول این طرح تصمیم به اجرا فاز دوم تا دو ماه آینده صورت گرفت که طبق آن در فاز دوم سامانه رسیدگی به شکایات پیامکهای تبلیغاتی نیز قابلیت دریافت گزارش پیامکهای مزاحم تبلیغاتی با شمارههای تلفن ثابت و نیز سرشمارههای ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ صورت خواهد گرفت.
حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جدیدترین اظهارات خود از راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده تا دو ماه (پایان فروردین ماه ) خبر داد که بر اساس آن ضوابط پیامک های تبلیغاتی به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده که برمبنای آن اپراتورها باید به صورت یکسان از طریق یک سامانه واحد، خدمات پیامکی خود را به مشترکان تلفن همراه اعلام و مشترک در صورت تمایل، این دسته از خدمات را انتخاب خواهد کرد.
در حقیقت با راه اندازی این خدمات از مشترک اجازه ارسال پیامک گرفته میشود و یا افراد می توانند موضوع پیامک های دریافتی خود را انتخاب کنند.
گفتنی است مشترکان همچنان می توانند از طریق شماره 800 می توانند نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند و یا از طریق سامانه 195 پیامک های ناخواسته و مزاحم خود را به صورت موردی به سامانه رگولاتوری گزارش دهند.