کد خبر: ۱۲۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - 11 February 2018
صندوق نوآوری و شکوفایی در واکنش به مطلبی که به نقل از بت شکن مشاور پولی و بانکی وزیر راه و شهرسازی در خصوص خلا نظارتی به صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرده بود توضیحاتی ارسال کرد.
بانكداري ايراني صندوق نوآوری و شکوفایی در واکنش به مطلبی که به نقل از بت شکن مشاور پولی و بانکی وزیر راه و شهرسازی در خصوص خلا نظارتی به صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرده بود توضیحاتی ارسال کرد.

به گزارش فارس، صندوق نوآوری و شکوفایی در حالی در پاسخ به گزارشی مندرج در مورخ ۱۲ بهمن ماه با عنوان" پیش­نویس دستورالعمل خرید سهام در سازمان بورس آماده شد" و "خلا نظارتی به صندوق نوآوری و شکوفایی" توضیحاتی ارائه کرد که این مطلب به نقل از بانک مسکن منتشر شده بود.

صندوق نوآوری و شکوفایی، بر اساس قانون تاسیس شرکت­های دانش­ بنیان، عهده­ دار ارایه بیش از 22 خدمت به این شرکت­هاست. این صندوق زیر نظر هیات امنا به ریاست جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می­‌کند.

اعضای هیئت عامل صندوق متشکل از شخصیت­های مجرب و متخصص هستند. اساسنامه صندوق و نیز قانون تاسیس شرکت­های دانش ­بنیان با بهره­ گیری از تجارب و سوابق مربوط به طرح های زودبازده تهیه شده و پیش ­بینی­ های لازم همراه با نظارت قدرتمند و موثر در اسناد بالادستی این صندوق است.

نهادهای نظارتی بیرونی علاوه بر مدیریت حسابرسی داخلی صندوق متعدد و فراوان هستند به صورتی که در یک سال اخیر انجام فعالیت­‌های جاری صندوق را با مشکل مواجه کرده است. اولین نهاد نظارتی سازمان حسابرسی رسمی کشور است که سالیانه صورت های مالی را بررسی و رسما به هیات امنا اعلام نظر می­‌کند.

بازرس قانونی هیات امنا در رکن دوم نظارتی در هر سال است. سومین نهاد نظارتی شورای عالی عتف است که طبق قانون بر شکایات دانش بنیان­ها نظارت دارد و گزارش عملکرد شش ماهه از صندوق جهت ارائه به مجلس می­گیرد. چهارمین نهاد نظارتی سازمان بازرسی کل کشور است که حدود یکسال و نیم است که در صندوق حضور دارد و همه اجزای صندوق را واکاوی کرده است و شکایات بیرونی و نهادهای رقیب در مورد صندوق را بررسی کرده است. پنجمین نهاد نظارتی دیوان محاسبات است که بیش از 6 ماه است موارد متعددی را بررسی کرده است.

ششمین نهاد مجلس مجترم است که کمیسیون های آموزشی و تحقیقات، برنامه و بودجه و برخی دیگر از کمیسیون­ها و نیز تعدادی از نمایندگان محترم مجلس هر کدام جداگانه به ویژه در زمان بررسی لایحه بودجه سالیانه مستقل از دیوان محاسبات، گزارش های عملکرد(و نه صرفا مالی) می خواهند و باید به آنها پاسخگو بود(دو تا چهار کمیسیون و تعدادی نمایندگان مرتبط). هفتمین نهاد نظارتی سازمان برنامه و بودجه است که در زمان تدوین لایحه نیاز به گزارش­های عملکرد دارد.

ضمن تشکر صمیمانه از خبرگزاری فارس از اعلام نظرات افراد و شخصیت­های صاحب­نظر در خصوص فعالیت­های صندوق نوآوری و شکوفایی، مراتب استقبال و اشتیاق صندوق را برای ارائه اطلاعات به متخصصان و صاحب نظران محترم اعلام می­نماییم. امید است با حضور شخصیت­های صاحب­نظر در صندوق نوآوری و شکوفایی بتوانیم آگاهی کافی را برای دلگرمی این شخصیت­ها در دفاع از مهمترین رکن تامین مالی شرکت­های دانش بنیان فراهم نماییم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: