کد خبر: ۱۲۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 06 February 2018
قرار است تا دقایقی دیگر با امضای یک تفاهمنامه، همکاری وزارت نفت و شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل ریلی شهری کلید بخورد.

بانكداري ايراني قرار است تا دقایقی دیگر با امضای یک تفاهمنامه، همکاری وزارت نفت و شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل ریلی شهری کلید بخورد.

به گزارش مهر، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت نفت و شهرداری تهران باحضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و شهردار تهران دقایقی قبل در محل وزارت نفت آغاز شد. 

موضوع این تفاهم نامه، همکاری در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی شهری(مترو) است.

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه تهران نمونه مدیریت کشوری است، گفت: طی این تفاهمنامه، وزارت نفت کار  بازپرداخت هزینه یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلاری خرید یکهزار واگن قطار مترو را برعهده می گیرد.

وی تعداد واگن های کنونی متروی تهران را یکهزار و ٣٠٠ دستگاه اعلام کرد و ادامه داد: با خرید یکهزار واگن جدید،تعداد واگن های مترو به دو هزار و ٣٠٠ واگن افزایش می یابد.

بر اساس گفته های این مقام مسوول، فاصله حرکت هر دو قطار در متروی تهران ٤ دقیقه است که البته توانستیم  این میزان را ٣٠ثانیه تا یک دقیقه کاهش دهیم که در نتیجه خرید این هزار واگن جدید این فاصله به ٢ دقیقه کاهش می یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: