کد خبر: ۱۲۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 06 February 2018
نخستین کارگروه ملی - تخصصی صنایع دستی کشور با حضور روسای اتحادیه های صنفی و مسئولین حوزه های مختلف صنایع دستی برگزار شد.

بانكداري ايراني نخستین کارگروه ملی - تخصصی صنایع دستی کشور با حضور روسای اتحادیه های صنفی و مسئولین حوزه های مختلف صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اصناف، غلام رضا حسن پور عضو هیئت عالی نظارت بر تشکل های صنفی گفت: در  راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تبیین منویات رهبر معظم انقلاب، هم زمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و با توجه به ضرورت راه اندازی کارگروه های تخصصی، کارگروه ملی صنایع دستی ذیل شورای مرکزی افتتاح شد.

رییس بسیج اصناف کشور ادامه داد: هدایت ، حمایت و نظارت راهبرهای اصلی سازمان بسیج اصناف در تحقق اقتصاد مقاومتی و اعتلای تولید ملی است که با همت اصناف و تولیدکنندگان اجرایی می شوند که بر این اساس با هدف هم افزایی و ظرفیت سازی بهتر و بیشتر در صنوف مرتبط با صنایع دستی ، شیوه نامه اجرایی ابلاغی توسط سازمان بسیج مستضعفین در دستور کار قرار گرفت.

عضو هیئت عالی نظارت بر تشکل های صنفی افزود: توسعه و ترویج هنرهای صنایع دستی و احیای سنت‌های فراموش شده ایرانی اسلامی در شهرها و روستاها، تعیین شاخص‌های هنری رشته ای صنایع دستی، استاندارسازی تولیدات صنایع دستی، تاسیس کمیته بررسی و تحلیل آماری عرضه و تقاضا، ایجاد بانک اطلاعاتی، تعامل با مراکز علمی، تعامل با ادارات و موسسات مرتبط از محورهای اصلی برپایی و راه اندازی این کارگروه هستند.

همچنین عبدالهی رییس اتحادیه صنایع دستی و اشیاء قیمتی گفت: صنایع دستی و گسترش تولید آن نقش مهمی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی دارد و متاسفانه استان تهران با توجه به دارا بودن امکانات لازم طی سال های گذشته فعالیت مناسبی در این بخش نداشته است.

عبدالهی با اشاره به اینکه عرضه و فروش کالاهای تولیدی از مهمترین چالشهای صنایع دستی به شمار می روند گفت: قطعا باید مسیر تولید بررسی شود و بر اساس راهبردهای دانش بنیان، صادرات را رونق بخشیم که در این مسیر استانداردساز، برند سازی و اعتلای نام و نشان تجاری مهم ترین استراتژی برای توسعه صنایع دستی ایران است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: