کد خبر: ۱۲۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 03 February 2018
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف استفاده از فاینانس خارجی را مشخص کرده و مجوز استفاده از تسهیلات خارجی فاینانس را داده است.
 بانكداري ايرانيـ  رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف استفاده از فاینانس خارجی را مشخص کرده و مجوز استفاده از تسهیلات خارجی فاینانس را داده است.

به گزارش  ایرنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز -شنبه- مجلس هنگام بررسی تبصره 3 بخش درآمدی بودجه 97 کل کشور که در مورد مجوز به دولت برای دریافت فاینانس خارجی است و در پاسخ به تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه گفت: هر سال در لایحه بودجه این مجوز به دولت داده شده است، حتی در زمان تصویب قانون برنامه ششم وقتی که در موضوع فاینانس بین مجلس و شورای نگهبان کار گیر کرده بود، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد .

لاریجانی ادامه داد: ما از مجمع تشخیص مصلحت خواستیم تا این مساله را حل کند. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز استفاده از تسهیلات خارجی و فاینانس را مجاز اعلام کرد.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه امروز در تذکری با استناد به اصل 82 قانون اساسی گفت: تعدادی از نمایندگان این سوال را دارند که آیا در بند الف تبصره 3 لایحه بودجه 97 باید به هیات وزیران مجوز استفاده از فاینانس را بدهیم؟

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، سقف تسهیلات تامین مالی خارجی(فاینانس) در سال 97 را 30 میلیارد دلار تعیین کردند. 
همچنین نمایندگان به دولت اجازه دادند نسبت به اخذ یا تضمین تسهیلات مالی واعتباری یا کمک بلاعوض تا مبلغ پنج میلیارد دلار از دولت ها، موسسات مالی خارجی با رعایت ضوابط قانونی اقدام کند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: