کد خبر: ۱۲۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 30 January 2018
دولت آنگولا امروز اعلام کرد از مدتی قبل تصمیم گرفته است قرارداد با یک شرکت ساخت و ساز کره شمالی را فسخ کند.
  بانكداري ايراني-خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد کارگران کره شمالی باید هر چه سریعتر براساس تحریم های شورای امنیت و تصمیم دولت آنگولا این کشور را ترک کنند.

به گزارش ایرنا دولت آنگولا امروز اعلام کرد از مدتی قبل تصمیم گرفته است قرارداد با یک شرکت ساخت و ساز کره شمالی را فسخ کند.
این گزارش می افزاید بر اساس تصمیم دولت و با توجه به فسخ قرارداد و بر اساس تحریم های شورای امنیت از کارگران کره شمالی خواسته شده است بسرعت خاک این کشور را ترک کنند.
البته خبرگزاری کره جنوبی در گزارش خود تصریح کرده که ظاهرا این تصمیم از نوامبر سال گذشته گرفته شده و در همان زمان هم به اطلاع پیونگ یانگ رسیده است.
این تصمیم مربوط به قطعنامه 2371 شورای امنیت است که شهریور سال گذشته پس از پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی تصویب شد و در آن محدودیت هایی برای فعالیت های اتباع کره شمالی در کشورهای دیگر اعمال شده است.
آنگولا روابط رسمی خود را با کره شمالی از سال 1976 میلادی برقرار کرد و می گوید بررسی هایی در باره مهاجران کره شمالی در این کشور انجام داده اما به اینکه چه تعدادی از این شهروندان در آن کشور هستند اشاره ای نکرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: