کد خبر: ۱۲۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - 29 January 2018
سفیرجمهوری اسلامی ایران در باکو گفت : تعدادی از مسافران پرواز فرانکفورت - تهران که مایل به بازگشت به مبدا نبودند در باکو ماندند و به محض مساعد شدن شرایط جوی به تهران پرواز می کنند.
 بانكداري ايرانيسفیرجمهوری اسلامی ایران در باکو گفت : تعدادی از مسافران پرواز فرانکفورت - تهران که مایل به بازگشت به مبدا نبودند در باکو ماندند و به محض مساعد شدن شرایط جوی به تهران پرواز می کنند.

جواد جهانگیرزاده یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا در باکو ، گفت: سفارت از نزدیک مسائل مسافران «پرواز 600 لوفت هانزا ، فرانکفورت - تهران » که بدلیل شرایط جوی تهران و بارش برف سنگین به باکو منتقل شده اند، را پیگیری می کند.

وی افزود: اجباری برای بازگرداندن مسافران به فرانکفورت نبود ، بر همین اساس تعدادی از مسافران به فرانکفورت منتقل شدند ، تعدادی نیز در باکو ماندند.
جهانگیرزاده گفت : پیشنهاد شد که این هواپیما از باکو به فرودگاه اصفهان پرواز کند ولی مقررات لوفت هانزا اجازه فرود در یک مقصد جایگزین را می داد و هواپیما نمی توانست به مقصد جایگزین دیگری پرواز کند.
سفیر کشورمان در باکو گفت : کنسول جمهوری اسلامی ایران در باکو ،به محض اطلاع از انتقال مسافران ایرانی به باکو ، در فرودگاه حاضر شد، من نیز بطور مستمر از طریق مقامات تهران و باکو پیگیر موضوع بودم ولی آنچه موضوع را پیچیده می کرد، مقررات داخلی لوفت هانزا بود.
جهانگیرزاده گفت: حتی شرایط برای بازگشت هواپیما به فرودگاه اصفهان فراهم شده بود که مقررات داخلی لوفت هانزا چنین اجازه ای را نداد.
وی افزود: در این شرایط محدودیت هایی برای تصمیم گیری وجود دارد ، مقررات داخلی شرکت های هواپیمایی که اجازه پرواز به مقصد دوم را نمی دهد ، مقررات فرودگاه باکو که اجازه توقف بیش از حد هواپیمای لوفت هانزا را نمی داد. 
وی افزود: با وجود همه این محدودیت ها مسافران دو دسته شده اند ، بخشی به فرانکفورت برگشتند، بخشی نیز در باکو ماندند تا در اولین فرصت به تهران بازگرددند.
از 370 سرنشین پرواز فرانکفورت تهران ، 10 مسافر تبعه آلمان و بقیه ایرانی هستند
پرواز شماره 600 لوفت هانزا از مبدا فرانکفورت به تهران، شنبه شب بدلیل بارش برف و شرایط جوی نامساعد تهران ،در باکو به زمین نشست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: