کد خبر: ۱۲۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - 28 January 2018
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به معیشت، اشتغال و گسترش عدالت اجتماعی از مهم ترین ویژگی های بودجه سال 97 کل کشور است.
بانكداري ايراني- نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به معیشت، اشتغال و گسترش عدالت اجتماعی از مهم ترین ویژگی های بودجه سال 97 کل کشور است.

به گزارش  ایرنا، رمضانعلی سبحانی‌فر در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور گفت: توجه به تولید و اشتغال، تغییرات اساسی در ساختار بودجه نویسی، جایگزین شدن بودجه بر مبنای عملکرد و شفافیت به جای چانه‌زنی، جلوگیری از مفاسد اداری و اقتصادی، ساماندهی ردیف‌های اصلی و حذف بخشی از ردیف‌های متفرقه از مهم ترین ویژگی های بودجه 97 کل کشور است.
وی افزود: در بودجه 97 به موضوع آب، محیط زیست و ریزگردها و حمل و نقل ریلی ، ساماندهی حمل و نقل عمومی، احیای بافت های فرسوده و ساماندهی 11 میلیون حاشیه نشین، بهبود بنیه دفاعی و اهمیت به صنعت گردشگری توجه ویژه ای شده که جای تقدیر دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توجه به معیشت و اشتغال و گسترش عدالت اجتماعی از طریق باز توزیع یارانه‌ها و بهبود وضعیت معیشتی سه میلیون نفر از شهروندان زیر خط فقر مطلق کشور از مهم ترین ویژگی‌های لایحه بودجه است.
سبحانی فر تاکید کرد: افزایش مستمری و پرداخت مابه التفاوت درآمد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی موجب بهبود وضعیت معیشتی و درآمدی سه میلیون نفر از خانواده‌های تحت پوشش سازمان های حمایتی می شود که در بودجه به آن توجه ویژه می شود.
وی اظهار داشت: آمار بیکاران کشور سه میلیون نفر اعلام شده است، علاوه بر این تعداد بیکار در بازار کار خیل عظیمی از جوانان جویای کار نیز طی سال‌های آینده به بازار کار وارد می‌شوند که البته لایحه بودجه 15 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، 20 هزار میلیارد تومان از جابجایی اعتبارات عمرانی، 30 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی و مبالغ قابل توجهی از فاینانس خارجی برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال کشور پیش بینی کرده است.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را در موعد مقرر و در تاریخ 19 آذر ماه به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
کمیسیون تلفیق مجلس از پنجم دی بررسی لایحه را آغاز کرد و پس از 25 روز، کلیات این لایحه را در جلسه دهم دی تصویب کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: