کد خبر: ۱۲۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۶ - 15 January 2018
در سال 95 ، بانک سامان به واسطه زیر مجموعه های خود زیانده شده و از سود 161 میلیارد ریالی در ترازنامه خود بانک به زیان یک هزار و 700 میلیارد ریالی در مجموع با تمام زیرمجموعه هایش شد.
 بانكداري ايراني -در سال 95 ، بانک سامان به واسطه زیر مجموعه های خود زیانده شده و از سود 161 میلیارد ریالی در ترازنامه خود بانک به زیان یک هزار و 700 میلیارد ریالی در مجموع با تمام زیرمجموعه هایش شد. همچنین سود 11 ریالی برای هر سهم خود بانک را به زیان 235 ریالی  مجموعه گروه سامان رسید. 

به گزارش  بانكداري ايراني  ،  صورت های مالی شرکت های بزرگ همواره به دو صورت منتشر می شود نخست و در درجه اول صورتهای مالی شرکت اصلی است که بدون محاسبه زیر مجوعه ها و گروه های وابسته منتشر می شود . سپس  صورتهای مالی تلفیقی که مجموعه ای از صورتهای خود شرکت با انضمام شرکت های زیر مجموعه آنرا تشکیل می دهد، انتشار می یابد.

سودوزیان بانک و شرکت های زیر مجموعه 
بر همین اساس سود خالص بانک در سال  95 معادل 86 میلیارد ریال بود که به هر سهم 11 ریال می رسید و با احتساب هزینه ها و درآمدهای بانک شرایط خوبی را رقم می زد . اما اتفاقات در گزارش  سود و زیان تلفیقی بانک برعکس شده وسود بانک  به زیان یک هزار و 833 میلیارد ریال منجر شد . 

مجموع درآمد های بانک 
مجموع درامد نیز اعم از مشاع و غیرمشاع بانک اما وضعیت متفاوتی دارد . در خود بانک درآمدهای بانک  با رشد 8 درصدی نسبت به سال گذشته به رقم 62 هزار و 260 میلیارد ریال رسید .  این روند افزایشی در گروه مالی بانک سامان با شدت بیشتری دنبال شده و درامد 46 هزار و 523 میلیارد ریالی سال 94 با 32 درصد افزایش به رقم 61 هزار و 363 میلیارد ریال رسید که به دلیل افزایش هزینه های بانک این افزایش درامد چندان تاثیری در نهایت برای بانک نداشت . 

افزایش هزینه های بانک  و زیر مجموعه هایش 
از طرف دیگر هزینه های بانک در سال 95 افزایش سرسام آوری داشتند هزینه های کارکنان بانک با رشدی 14 درصدی به  دو هزار و 374 میلیارد ریال رسید . سایر هزینه های اجرایی نیز با افزایش 40 درصدی به 58هزار و 681 میلیارد ریال رسید در مجموعه هزینه های بانک سامان در سال 95 با افزایش 37 درصدی از رقم 46 هزار میلیارد ریال به 63 هزار ملیارد ریال رسید . 


زیرمجموعه های بانک سامان به شرح فوق هستند 


 
سود و زیان تلفیقی بانک سامان 


 
سود وزیان خود بانک سامان  به تنهایی 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: