کد خبر: ۱۲۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
با توجه به تعادل قیمت‌ها به دلیل عرضه برخی مواد پروتئینی به قیمت دولتی، به‌نظر می‌رسد آرامشی نسبی در بازار این محصولات حکمفرماست.

بانكداري ايراني - با توجه به تعادل قیمت‌ها به دلیل عرضه برخی مواد پروتئینی به قیمت دولتی، به‌نظر می‌رسد آرامشی نسبی در بازار این محصولات حکمفرماست.


همهمه و شلوغی بازار در میدان بهمن نیز مانند دیگر میادین به چشم می‌خورد. مردم و مغازه‌داران در تب و تاب خرید و فروش انواع محصولات به‌صورت خرده یا عمده هستند و تقریبا نمی‌توان غرفه‌داری را بدون مشتری پیدا کرد.

در این هیاهو مردم نیز از یک غرفه به غرفه دیگر می‌روند و با کالاهایی مشابه با قیمت‌هایی تقریباً یکسان روبه‌رو می‌شوند. اینجا کمتر رقابت شکل می‌گیرد و فروشندگان معمولاً با نرخ‌های مصوب، انواع مرغ، گوشت، ماهی و تخم‌مرغ را به خریداران عرضه می‌کنند.

محسن، یکی از مصرف‌کنندگانی است که او را هنگام خرید گوشت ستاد تنظیم بازاری دیدم. از او درباره کیفیت و قیمت این محصولات پرسیدم. پاسخ داد: "وقتی قیمت‌ها مناسبه خب من هم ترجیح می‌دم از گوشت وارداتی استفاده کنم."

پیرمردی که در کنار یکی از غرفه‌های توزیع‌کننده گوشت داخلی ایستاده بود تا سفارش خرید دهد، اعتقاد دیگری داشت. او می‌گفت که "من معمولاً از گوشت‌های وارداتی استفاده نمی‌کنم چون کیفیتش به پای داخلی نمی‌رسه. پس حاضرم پول بیشتری بدم تا گوشت تولید داخل رو بخرم."

وارد سوله مرغ‌فروشان که می‌شوی، بوی مرغ تازه در مشامت می‌پیچد و غرفه‌داران را در حال جور کردن سفارش خرید مشتری می‌بینی. یکی از فروشندگان در حالی که نگاهش به عدد ترازوی روبه‌رویش بود، گفت: "خوشبختانه الان بازار مرغ آرومه و هیچ تنشی تهدیدش نمی‌کنه. برای شب عید هم اگه شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار نشه، ممکنه قیمت‌ها بره بالا."

او کیسه مرغ مشتری را تحویلش داد و رو به من کرد و با خنده گفت: "آقا فعلا دنبال خبرهای جنجالی نباش!" سپس دستش را برای توضیح بالا گرفت و تاکید کرد: "این روزا نمی‌تونی خبرای منفی از بازار مرغ گیر بیاری. چون دو سه روزه که قیمت‌ها اومده پایین."


گوشت گوسفندی - کیلوگرم

محصول

قیمت (تومان)

شقه گوسفندی

۳۵۰۰۰

سردست گوسفندی

۳۴۸۰۰

ران گوسفندی

۴۴۸۰۰

کف دست گوسفندی

۴۳۰۰۰

گردن گوسفندی

۳۶


گوشت گوساله - کیلوگرم

محصول

قیمت (تومان)

سردست گوساله

۳۵۰۰۰

ماهیچه گوساله

۳۹۰۰۰

قلوه‌گاه گوساله

۲۶۰۰۰

جگر، دل و قلوه

۵۸۰۰۰


گوشت ستاد تنظیم بازاری - کیلوگرم

محصول

قیمت (تومان)

شقه گوسفندی

۳۳۰۰۰

ران گوسفندی

۴۳۰۰۰

دست گوسفندی

۳۲۰۰۰


گوشت منجمد برزیلی - کیلوگرم

محصول

قیمت (تومان)

گردن و سردست

۲۵۵۰۰

ران

۲۶۵۰۰

مغز ران

۲۷۵۰۰


مرغ و تخم‌مرغ - کیلوگرم، شانه

محصول

قیمت (تومان)

مرغ

۶۵۰۰-۶۲۰۰

تخم‌مرغ

۱۲۶۰۰


گوشت شتر - کیلوگرم

محصول

قیمت (تومان)

ران

۴۲۰۰۰

راسته

۴۲۰۰۰

سردست

۳۵۰۰۰


ماهی - کیلوگرم

محصول

قیمت (تومان)

قزل‌آلای پرورشی رنگین‌کمان

۱۰۳۰۰

کپور پرورشی

۱۲۵۰۰

شوریده

۲۵۰۰۰

حلوای سیاه

۲۴۵۰۰

هامور

۲۳۰۰۰

سرخو

۲۲۰۰۰

شیرماهی خلیج فارس

۲۷۰۰۰

آمور پرورشی

۱۴۰۰۰

سارم

۹۰۰۰

گیش مقوا

۱۵۰۰۰

 

منبع ایانا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: