کد خبر: ۱۲۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۶ - 06 January 2018
مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با مصرف روزانه 8 تا 10 هزار تن محصول تولیدی اتان این مجتمع توسط پتروشیمی های مستقر در منطقه پارس جنوبی، شرکت گاز پارس جنوبی به بزرگترین تامین کننده خوارک صنایع پایین دستی در کشور تبدیل شده است.
بانكداري ايراني - مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با مصرف روزانه 8 تا 10 هزار تن محصول تولیدی اتان این مجتمع توسط پتروشیمی های مستقر در منطقه پارس جنوبی، شرکت گاز پارس جنوبی به بزرگترین تامین کننده خوارک صنایع پایین دستی در کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز شنبه به نقل از مسعود حسنی، افزود: هم اکنون این میزان اتان تولیدی مجتمع گاز پارس جنوبی در پتروشیمی های جم، پارس، کاویان و مروارید مورد استفاده قرار می گیرد. 

وی با اشاره به تولید میعانات گازی در مجتمع گازی پارس جنوبی بیان کرد: با تلاش متخصصان و کارکنان این مجتمع، اکنون به صورت روزانه 700 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه های مجتمع تولید می شود که این رقم پس از پایان طرح توسعه فازهای پارس جنوبی به بیش از یک میلیون و 40 هزار بشکه در روز خواهد رسید. 

حسنی ادامه داد: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون بیش از 70 درصد گاز مورد نیاز کشور را تامین می کند که این رقم با راه اندازی کامل فازهای در دست ساخت و تحویل آن به مجتمع گاز پارس جنوبی به بیش از 82 درصد خواهد رسید. 

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی تاکید کرد: اکنون تمامی پالایشگاه های مجتمع با رعایت دقیق مسائل ایمنی با تلاش متخصصان و کارکنان خود، آمادگی لازم برای تامین گاز مورد نیاز هموطنان در فصل سرد سال را دارد. 
میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ ترین منبع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران قرار دارد؛ مساحت این میدان 9700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد. 
ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که هشت درصد کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود. 
در میدان مشترک گازی پارس جنوبی در بخش ایرانی آن 19 میلیارد بشکه میعانات گازی وجود دارد که 9 میلیارد بشکه قابل برداشت است. 
هم اکنون در 18 فاز در حال بهره برداری میدان گازی پارس جنوبی روزانه 810 هزار بشکه میعانات گازی تولید می شود که از این میزان 80 هزار بشکه مربوط به فازهای 2 و 3 است. 
طرح توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی در قالب 24 فاز اجرایی شده که هم اکنون با بهره برداری از 18فاز آن روزانه 570 میلیون متر مکعب گاز تولید می شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: