کد خبر: ۱۲۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
افزادی که پای پیاده به سفر کربلا می‌روند جزء قشر متوسط جامعه هستند و افزایش عوارض خروج مسافر ممکن است برای آن‌ها سنگین تمام شود و دولت باید برای آن‌ها استثنا درنظر بگیرد.
بانكداري ايراني -  مشاورکمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: افزادی که پای پیاده به سفر کربلا می‌روند جزء قشر متوسط جامعه هستند و افزایش عوارض خروج مسافر ممکن است برای آن‌ها سنگین تمام شود و دولت باید برای آن‌ها استثنا درنظر بگیرد.
 

به گزارش  میزان، خبر افزایش چند برابری عوارض خروج مسافر از کشور و رسیدن آن به ۱۱۰ هزار تومان در سفر‌های زیارتی و ۲۲۰ هزار تومان در دیگر سفر‌های افراد از روز گذشته مورد انتقاد بسیاری از رسانه‌ها و مردم بوده است.

در همین زمینه برخی کارشناسان و مسئولان از بالا بودن این عوارض به خصوص برای افرادی که به منظور زیارت به خارج از کشور مراجعه می‌کنند انتقاد کردند و همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی عوارض خروج از کشور برای سفر‌های سوم و بیشتر بسیار خبرسار بود.

در همین راستا محمد کاوه مشاورکمیسیون گردشگری اتاق ایران در گفت و گو با خبرگزاری میزان در خصوص افزایش تعرفه خروج مسافر از کشور خاطر نشان کرد: بهتر است این تصمیم صرفا برای جلوگیری از خروج گردشگر از کشور باشد و بحث درآمد زایی از این راه مطرح نباشد.

وی افزود: ممکن است افراد به دلایل مختلفی از جمله زیارت، درمان و تحصیل مجبور به خروج از کشور شوند و این هزینه و افزایش ۱۰۰ درصدی آن برایشان سنگین تمام شود و فشار مضاعفی به آن‌ها وارد کند.

کاوه در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار افزایش چند برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۷ را نداشتیم و امیدواریم این مساله مسیری برای افزایش تورم باز نکند و برای آن استثنایی درنظر گرفته شود تا قشر متوسط جامعه از این مورد لطمه نبینند.

مشاورکمیسیون گردشگری اتاق ایران با انتقاد از این افزایش چندبرابری برای عوارض خروج مسافر از مرز‌های کشور تاکید کرد: انتظار داریم دولت این موضوع را به شکل بهتر و با دلایل منطقی بیان کند تا مردم قانع شوند.

وی در ارتباط با افزایش عوارض خروج مسافر و تاثیرگذاری آن بر مشاغلی که نیاز به خروج از کشور در آن زیاد است گفت: برخی تولیدکنندگان و بازاریابان برای فروش کالا و بازاریابی مجبور هستند در سال چندین بار به کشور‌های مختلف سفر کنند که این امر بر موقعیت شغلی آن‌ها تاثیرگذار است.

کاوه در ارتباط با سفرهای زیارتی به خصوص پیاده روی اربعین و تاثیر عوارض خروج مسافر بر آن نیز عنوان کرد: افرادی که پای پیاده به سفر کربلا می‌روند جزء قشر متوسط جامعه هستند و افزایش عوارض خروج مسافر ممکن است برای آن‌ها سنگین باشد.

وی افزود: باید دولت استثنایی برای این افراد درنظر بگیرد که این افزایش قیمت برای آن‌ها اعمال نشود و فشاری به این افراد برای سفر به کربلا وارد نشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: