کد خبر: ۱۲۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان 3 طلای خوشرنگ جهانی را به نام خود کرد.
بانكداري ايراني - وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان 3 طلای خوشرنگ جهانی را به نام خود کرد.

 در روز ششم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در آناهیم آمریکا برگزار می‌شود، سهراب مرادی توانست با کسب 3 نشان طلا عنوان قهرمانی دسته 94 کیلوگرم جهان را بدست آورد.

سهراب مرادی در حرکت یکضرب ابتدا وزنه 176 کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم خود وزنه 182 کیلویی را بالای سر کشید. قهرمان المپیک ریو 2016 در سومین حرکتش وزنه 184 کیلویی را بالای سر برد تا طلای حرکت یکضرب را بدست آورد.

سید ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان در حرکت اول خود وزنه 166 کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد. وی در حرکت دوم بار دیگر همین وزنه را انتخاب کرد و این‌بار به راحتی آن را بالا کشید تا برای حرکت سوم آماده شود. موسوی در سومین حرکتش وزنه 171 کیلویی را انتخاب کرد و موفق شد آن را بالای سر ببرد. وی در حرکت یکضرب به عنوان پنجمی رسید.

در این وزن سوبیروف از ازبکستان با 183 کیلو به مدال نقره رسید. دیژبالیس از لیتوانی نیز در این وزن به مدال برنز دست پیدا کرد.

با شروع حرکت دوضرب سید ایوب موسوی ابتدا وزنه 208 کیلویی را مهار کرد. وی در حرکت دوم خود وزنه 214 کیلویی را مهار کرد. وی در سومین حرکتش موفق به مهار وزنه 218 کیلویی نشد تا با 385 کیلوگرم در مجموع و دوضرب به 2 نشان برنز دنیا دست پیدا کند.

سهراب مرادی در حرکت دوضرب ابتدا وزنه 220 کیلویی را بالای سر برد تا مدال طلای دوضرب و مجموع خودش را قطعی کند. وی در دومین حرکتش به رکورد دنیا حمله کرد و موفق شد وزنه 233 کیلویی را بالای سر ببرد تا رکورد دنیا را از دست وزنه‌بردار لهستانی بعد از 17 سال خارج کند. مرادی در مجموع نیز کرود خودش را 4 کیلو بهبود بخشید تا با هت‌ترتیک طلایی از سرزمین یانکی‌ها خارج شود.

وزنه‌بردار قطری در این وزن به مدال نقره رسید.

گفتنی است، کیانوش رستمی وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم ایران و قهرمان المپیک در حرکت یک ضرب توانست به مدال نقره دست پیدا کند.

 به گزارش میزان، رستمی در حرکت یکضرب ابتدا وزنه 170 کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم خود وزنه 174 کیلویی را نتوانست مهار کند. رستمی در سومین حرکت با مهار وزنه 174 کیلویی موفق به کسب مدال نقره جهان شد.

وزنه‌بردار شیلی در این وزن با 175 کیلو طلایی شد.

علی میری دیگر وزنه‌بردار کشورمان در حرکت یکضرب پس از 2 بار انداختن وزنه 155 کیلویی در نهایت این وزنه را مهار کرد و هفتم شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: