کد خبر: ۱۲۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و خزانه دار کل کشور گفت: تامین مالی، تعیین کننده زمان مورد نیاز برای گذر از حسابداری نقدی به تعهدی در کشور است.
بانكداري ايراني - معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و خزانه دار کل کشور گفت: تامین مالی، تعیین کننده زمان مورد نیاز برای گذر از حسابداری نقدی به تعهدی در کشور است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت الله اکرمی معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و خزانه دار کل کشور در همایش روز حسابدار که صبح امروز برگزار شد،اظهار کرد: هر سازمانی در راستای دستیابی به اهداف خود به اطلاعات مالی نیازمند است. حسابداری نیز یک نظام رسمی است که اطلاعات مالی سازمان را در اختیار ذینفعان مختلف قرار می‌دهد.
به گفته وی، ارائه اطلاعات حسابداری به لحاظ قانونی و شرعی موضوعی الزامی است.

خزانه دار کل کشور، با بیان اینکه حسابداری از طریق فراهم کردن اطلاعات مالی از جمله مهمترین وظایف بخش عمومی است ،تصریح کرد: تحول در نظام مالی، یکی از نیازهای اصلی امروز کشور بوده و در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته است.

اکرمی با اشاره به اینکه پیاده‌سازی حسابداری تعهدی در بخش عمومی و دولتی فرآیندی زمانبری است ،یادآورشد: در برخی کشورها فرآیند گذار از حسابداری نقدی به تعهدی بیش از 10 سال طول کشیده است. این در حالی ست که از نخستین سالهای بکارگیری حسابداری در کشور مبنای محاسبات نظام حسابداری نقدی بوده است.

وی در پایان گفت: تامین مالی، دامنه اصلاحات و پشتیبانی سیاسی 3 عامل تعیین‌کننده در زمان مورد نیاز برای عملیات گذار به حسابداری تعهدی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: