کد خبر: ۱۱۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - 10 November 2017
عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: طرح توزیع اینترنتی و دیجیتالی مواد غذایی، پروتئینی، میوه و سبزی با استارت آپ ها تا ۶ ماه آینده در تهران فعال می شود.

بانكداري ايراني -عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: طرح توزیع اینترنتی و دیجیتالی مواد غذایی، پروتئینی، میوه و سبزی با استارت آپ ها تا ۶ ماه آینده در تهران فعال می شود.

به گزارش بانكداري ايراني به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، عباس‌ علی‌آبادی گفت: نخست دو مرکز توزیع و عرضه کالا در جنوب و شرق تهران، جهت پخش و رساندن مواد غذایی مورد نیاز به دست مصرف کننده پیش بینی شده که ظرفیت انبارهای این دو مرکز حدود ۴۵ هزار تن است، اما برای نگهداری موادغذایی فسادپذیر، سردخانه ای در جنوب شهر تهران احداث می شود تا خدمات زنجیره توزیع در اختیار مجموعه بخش خصوصی قرار گیرد. ضمن اینکه برخی از اتحادیه های برای بسته بندی محصولاتی مانند تخم مرغ، مرغ و میوه در این دو مرکز اعلام آمادگی کردند.

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به اینکه در بخش تامین مواد غذایی به جز گوشت قرمز و دام سبک مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: گوشت مرغ، تخم مرغ، میوه و سبزی برای اجرای این طرح به وفور وجود دارد.

علی‌آبادی با بیان اینکه نرم افزارهایی برای توزیع مواد غذایی با شبکه های خروجی استارت آپ ها تهیه شده و آماده ورود به بازار است، اظهار کرد: هر استارت آپی که نرم افزار بهتری ارائه کند، می تواند با آن نرم افزار به بازار وارد شود تا مواد غذایی با یک حرکت فرهنگی، با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اسمی فارسی برای این طرح هستیم، افزود: هنوز اسمی برای این طرح انتخاب نشده و استارت آپ، اسمی غیر فارسی و مترادف حرکتی تند و شتاب دهنده است.

علی‌ آبادی با بیان اینکه تاکنون اتحادیه های باغداران، مرغ تخم گذار، مرغ گوشتی و ماهیان سردابی برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کردند، اظهار کرد: با توسعه طرح توزیع دیجیتالی مواد غذایی ممکن است بقیه اتحادیه ها متقاضی ورود به این طرح شوند.

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستائی ایران گفت: در جلسات مشترک وزیر جهاد کشاورزی با معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، بر حمایت از استارت آپ ها جهت توزیع مواد غذایی، پروتئینی، میوه و سبزی تاکید شد و نگاه استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی بر ایجاد زنجیره بین مزرعه تا سفره نشان می دهد هدف وزارت جهاد کشاورزی رسیدن محصولات کشاورزی با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت به دست مصرف کننده است.

وی بیان کرد: سازمان تعاون روستایی به عنوان متولی و ناظر بر مراکز تولید مواد غذایی در کشور و یکی از ارکان این بخش می تواند به عنوان کمک کننده این مجموعه جهت تنظیم بازار از زیرساخت ها استفاده کند.

علی‌آبادی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی ساختار توزیع محصولات غذایی با استارت آپ ها را در ۴ بخش طراحی کرده است ، خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی مدیریت حوزه تولید را بر عهده خواهد داشت، حوزه توزیع در بخش های شهری و بین شهری با بخش خصوصی و استارت آپ ها، تقویت و حمایت می شود، همچنین حوزه تسهیل گری بر عهده معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی است که این ماموریت به سازمان تعاون روستایی واگذار شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: