کد خبر: ۱۱۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 22 October 2017
متخصصین فناوری های بیمه در زمینه رباتیک، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، زنجیره بلوکی و تحلیل پیشرفته، شرکت های بیمه را تشویق می کنند تا از طریق همکاری با آنان، محصولات بهتری ارائه کنند.
متخصصین فناوری های بیمه در زمینه رباتیک، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، زنجیره بلوکی و تحلیل پیشرفته، شرکت های بیمه را تشویق می کنند تا از طریق همکاری با آنان، محصولات بهتری ارائه کنند.

 این مطلب در مطالعه جدید شرکت خدمات حرفه ای «ای اوان» با عنوان «فرصت های بازار بیمه جهان: بازتفسیری از مدیریت ریسک» اعلام شده است.

در این مطالعه شرکت های استارتاپ دارای نقش توانبخشی برای نوآوری بیمه هستند تا ایجاد کننده اختلال در الگوهای قدیمی کسب و کار.

همچنین در این گزارش اشاره شده است که ۵۵ درصد از بیش از ۵۵۰ شرکت فناوری بیمه در سراسر جهان تلاش دارند تا به شرکت های بیمه کمک کنند تا تجربه و تعامل با بیمه گزاران را بهبود بخشند نه اینکه با آنها رقابت کنند. براساس گزارش ای اوان، تاکنون ۱۴ میلیارد دلار برای تامین مالی این بخش سرمایه گذاری شده است.

همچنین در این گزارش آمده است که صنعت بیمه در مقایسه با دیگر صنایع، نسبتا آهسته تر فناوری دیجیتالی را لحاظ کرده است. این سکوت سبب شده تا کارآفرینان از فرصت استفاده کرده و به منظور گسترش فناوری دیجیتالی و با هدف بهبود تجربه مشتری، از یک شرکت نوپا، بهره برداری کنند. این مساله به شرکت های نوپا اجازه داده است تا نه تنها راهکارهای اثربخشی ارائه دهند بلکه به طور مستمر آنها را از طریق جمع آوری و تحلیل داده ها بهبود بخشند.

یافته های ای اوان، همچنین نشان می دهد که اقتصاد درخواستی هم فرصت و هم چالش برای بخش بیمه ایجاد کرده است. زیرا دارایی های مشتریان مانند منزل و خودروی آنان به طور فزاینده ای به طور تجاری و شخصی از طریق شرکت های خدماتی مانند «ایربی ان بی» و «اوبر» به کار گرفته می شود.

مشکلات مشابهی نیز به دلیل عدم اطمینان از اینکه چطور خودروهای بدون سرنشین بیمه شوند، وجود دارد. ای اوان، تخمین زده است که حق بیمه ها در آمریکا می تواند تا ۴۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۵۰ کاهش یابد؛ یعنی سالی که وسایل نقلیه بدون سرنشین کاملا به کار گرفته خواهند شد. یکی از مزایای پیش بینی شده برای خودروهای بدون سرنشین، کاهش تناوب تصادف است. انتقال بیمه مسئولیت می تواند از رانندگان به تولیدکنندگان خودرو و ارائه کنندگان نرم افزار تغییر وضعیت دهد.

این گزارش می افزاید: فرضیه مهمی که برای وسایل نقلیه بدون سرنشین وجود دارد آن است که آنها از ۹۴ درصد تصادفاتی که به دلیل خطای انسانی رخ می دهد، پیشگیری می کنند. این مساله می تواند اثرات تکان دهنده ای برای رویکرد تنظیم مقرراتی، حقوقی و صنعت بیمه داشته باشد.

در پنج تا ده سال آینده نرم افزار و اطلاعات همه صنایع را خواهند بلعید. به عنوان نمونه، شرکت Watson با ارائه نرم افزار تشخیصی خود، با دقت صد در صد به کمک پزشکان در تشخیص انواع سرطان و انجام دقیق عمل های جراحی خواهد آمد و به این ترتیب ممکن است دیگر پژشکان به دنبال بیمه مسئولیت نباشند. سیستم های اطلاعاتی جای رفت و آمدهای شهری را خواند گرفت و تا ۸۰ درصد از رفت و آمدهای شهری کم خواهد شد.

همچنین وسایل نقلیه بدون سرنشین به طور کامل به کار گرفته خواهند شد. بنابراین تصادفات به حداقل خواهد رسید. این موضوع همان گونه که گفته شد می تواند اثرات تکان دهنده ای بر تقاضای بیمه نامه ها به ویژه بیمه نامه های شخص ثالث داشته باشد.

کاهش فعالیت های فیزیکی به ویژه در زمینه حمل و نقل و پیش بینی بسیار دقیق سیستم های هوش مصنوعی از آینده می توانند نیاز جامعه را به بیمه کمتر کرده و در نتیجه برای صنعت بیمه چالش ایجاد کنند و شرکت های بیمه را به لبه ورشکستگی ببرند که شرکت های بیمه باید بتوانند برنامه ریزی های لازم را در این زمینه انجام دهند و با طراحی محصولات جدید این چالش ها را برای خود هموار سازند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: