کد خبر: ۱۱۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - 07 October 2017
معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از مذکره برای تعیین پیمانکاران دست دوم راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان خبر داد.

 بانكداري ايراني - معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از مذکره برای تعیین پیمانکاران دست دوم راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان خبر داد.

به گزارش  تسنیم، مازیار یزدانی اظهار کرد: روی فاینانس یک میلیارد یورویی بانک اتریش برای خرید تجهیزات زیربنایی مانند لوازم سیگنالینگ، علائم و ارتباطات و ماشین‌الات مکانیزه تمرکز کرده ایم.

وی با اشاره به روند مذاکرات ساخت راه‌آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان، افزود: در حال مذاکره برای مشخص کردن پیمانکاران دست دوم و تسریع عملیات اجرایی با شرکت طرف قرارداد این پروژه هستیم.

به گزارش تسنیم، ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران ــ قم ــ اصفهان با دستور وزیر راه و شهرسازی به راه‌آهن واگذار شد، این شرکت در حوزه ساخت زیربناهای حمل‌ونقل ریلی و.ظیفه احداث ایستگاه، نگهداری خطوط ریلی و توسعه خطوط حومه‌ای دارد و شرکت ساخت متولی احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور است.

دولت یازدهم مبدع رویه عجیب واگذاری احداث زیرساخت‌های ریلی به شرکت بهره‌بردار یعنی راه‌آهن است. مهرماه سال 94 هیئت وزیران در مصوبه‌ای اجرای 4 طرح ریلی را از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منتقل کرد.

بر این اساس طرح‌های احداث راه‌آهن‌های کرمان ــ زاهدان، شیراز ــ اصفهان، خط دوم راه‌آهن تهران ــ میانه ــ تبریز و راه‌آهن گرگان ــ اینچه‌برون به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منتقل شد. در آن زمان مدیرعامل وقت راه‌آهن یکی از دلایل اقدام دولت را هماهنگی بیشتر و البته عدم پیشرفت دوخطه کردن راه‌آهن تهران ــ میانه ــ تبریز اعلام کرد.

محسن پور سیدآقایی معاون مستعفی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییر دستگاه اجرایی طرح‌های احداث راه‌آهن کرمان ــ زاهدان، شیراز ــ اصفهان، گرگان ــ اینچه‌برون و خط دوم راه‌آهن تهران ــ میانه ــ تبریز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه‌آهن٬ اظهار کرد: این تغییر با هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی درون وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: