کد خبر: ۱۱۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - 04 October 2017
«هنوز برای پیش‌بینی زود است و نمی‌توان به صورت دقیق و شفاف در این خصوص اظهارنظر کرد. چراکه ممکن است این نظرسنجی ‌ها به نوعی باعث آن شود که دولت در تنگنا یا فشار قرار گیرد».
  بانكداري ايرانيروزنامه روزان در گفت وگو با رمضانعلی سبحانی فر نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به بررسی گزینه های احتمالی وزارتخانه های علوم و نیرو پرداخت و نوشت: «هنوز برای پیش‌بینی زود است و نمی‌توان به صورت دقیق و شفاف در این خصوص اظهارنظر کرد. چراکه ممکن است این نظرسنجی ‌ها به نوعی باعث آن شود که دولت در تنگنا یا فشار قرار گیرد».

در گزیده ای از این گفت وگو می خوانیم: «‌گفته می‌شود که حدود 5 تا 6 نفر نامزد معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی هستند که در این میان نام برخی از زنان نیز مطرح است و باید دید که در آخر دولت چه تصمیمی‌در این خصوص اتخاذ خواهد کرد. در واقع باید بگویم که احتمال معرفی یک زن به عنوان وزیر پیشنهادی همچنان وجود دارد»

** برخی نمایندگان در جلسات اخیر مجلس نسبت به تاخیر دولت در معرفی وزرای پیشنهادی انتقاد داشتند. برخی معتقد بودند که بعد از تعطیلات وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی خواهند شد ولی همچنان خبری در این خصوص مطرح نشده و مشخص نیست که چه زمانی دولت وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کند. نظر شما در این خصوص چیست؟
در این موضوع من تاحدودی انتقادات را وارد می‌دانم چراکه باید هرچه زودتر تکلیف وزارتخانه‌ های باقیمانده روشن شود و زودتر به دغدغه ‌ها و مطالبات مردم رسیدگی شود. طبق آخرین رایزنی ‌هایی که بین نمایندگان مجلس و همین طور نمایندگان دولت صورت گرفته است، به نظر می‌رسد که هنوز دولت به گزینه نهایی خود برای تصدی وزارتخانه‌ های علوم و نیرو نرسیده است و بر همین اساس من فکر می‌کنم که به این زودی یعنی طی چند روز آینده وزرای پیشنهادی معرفی نشوند ولی این نکته را هم نباید از یاد برد که شاید تعطیلات اخیر باعث شده باشد که کمی‌کارها به تاخیر انداخته شوند و از این نظر باید به دولت کمی‌فرصت داد ولی از طرف دیگر دولت باید هرچه زودتر گزینه‌های خود را به مجلس برای رای اعتماد معرفی کند.

** طی هفته ‌های گذشته برخی رسانه ‌ها از احتمال معرفی یک وزیر زن برای تصدی وزارتخانه علوم خبر داده بودند، فکر می‌کنید این احتمال چقدر ممکن است؟
هنوز برای پیش ‌بینی زود است و نمی‌توان به صورت دقیق و شفاف در این خصوص اظهارنظر کرد. چراکه ممکن است این نظرسنجی‌ها به نوعی باعث آن شود که دولت در تنگنا یا فشار قرار گیرد. بنابراین من نمی‌خواهم در این خصوص مصداقی وارد شوم یا بگویم که فلان فرد احتمال انتخاب به عنوان وزیر پیشنهادی دارد یا نه ولی از آنجایی که تاکنون صحبت ‌هایی مطرح شده است، گفته می‌شود که حدود 5 تا 6 نفر نامزد معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی هستند که در این میان نام برخی از زنان نیز مطرح است. 

** آیا امروز وزرای پیشنهادی معرفی خواهند شد؟
هنوز چیزی مشخص نیست. در جلسه علنی روز گذشته هم صحبتی در این خصوص صورت نگرفت که آیا دولت عزم و اراده‌ای برای معرفی وزیر به مجلس دارد یا ندارد. لذا نمی‌توان گفت که امروز وزرای پیشنهادی معرفی می‌شوند و من این را بعید می‌دانم. 

** آیا مجلس به وزرای پیشنهادی دولت رای اعتماد خواهد داد؟
اول از همه باید دید چه کسانی معرفی می‌شوند و آن افراد چقدر تجربه و سابقه و توانایی برای آن وزارتخانه دارند. نمی‌توان چشم بسته رای داد یا رای نداد. نمی‌توان متعصبانه از دولت حمایت کرد یا علیه او بود. ممکن است برخی بگویند که مجلس قصد حمایت بی چون و چرا از دولت دارد یا برخی بگویند مجلس با دولت اختلافات جدی دارد. 

*منبع: روزنامه روزان؛ 1396،7،12
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: