بی توجهی فیس بوک به لزوم حفظ حریم شخصی کاربران در اسپانیا برای این شرکت مشکل آفرین شد و جریمهای 1.2 میلیون یورویی را برای آن به همراه داشت.
به گزارش فارس به نقل از نکست وب، رگولاتوری اسپانیا پس از شناسایی سه مورد سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران این شبکه اجتماعی برای مصارف تبلیغاتی و بازاریابی و مخفی کردن این موضوع از کاربران دستور جریمه فیس بوک را صادر کرده است.
علاوه بر اسپانیا، دولت های آلمان، فرانسه و هلند نیز در حال پیگیری موضوع هستند و با هدف حفاظت از حریم شخصی شهروندان خود ممکن است جریمه هایی را علیه فیس بوک وضع کنند.
مقامات رگولاتوری در اسپانیا می گویند قوانین حوزه حریم شخصی فیس بوک کلی و غیرشفاف هستند و بر مبنای آنها می توان بدون جلب رضایت کاربر اطلاعات شخصی وی را جمع آوری کرد و برای اشخاص ثالث فرستاد. امری که به معنای نقض حریم شخصی میلیون ها نفر است.
فیس بوک هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده، اما در موارد مشابه در مورد حکم صادره تقاضای فرجام خواهی کرده است. البته این جریمه در قیاس با درآمد 9.32 میلیارد دلاری این شبکه اجتماعی در سه ماهه دوم سال 2017 رقم ناچیزی محسوب می شود.