کد خبر: ۱۱۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - 12 September 2017
سازمان نظارت بر دیتا در اسپانیا فیس‌بوک را 1.2 میلیون یورو جریمه کرد.
 سازمان نظارت بر دیتا در اسپانیا فیس‌بوک را 1.2 میلیون یورو جریمه کرد.

 به گزارش خبرآنلاین، سازمان ملی نظارت و حمایت از دیتای اسپانیا، فیس‌بوک را به اتهام جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران و فروش آن به شرکت‌های تبلیغاتی محکوم کرد.

یکی از مقامات ارشد این سازمان اعلام کرد تحقیق مشابهی درباره نحوه فعالیت تجاری فیس‌بوک در بلژیک، فرانسه، آلمان و هلند صورت گرفته است.

جریمه 1.2 میلیون یورویی در حالی که درآمد فصل 8 میلیارد دلار اعلام شده و ارزش سهام فیس‌بوک 435 میلیارد دلار است، رقم ناچیزی محسوب می‌شود.

فیس‌بوک اطلاعاتی مانند جنسیت، اعتقادات مذهبی، علایق و سلایق شخصی میلیون اسپانیایی را در کنار اینکه چه صفحات وبی را مرور کرده‌اند، به شرکت‌های تبلیغاتی فروخته و بدتر از همه اینکه این کار را بدون اجازه کاربران از روی کوکی انجام داده است.

نکته قابل توجه اینکه فیس‌بوک اطلاعات کاربرانی که اکانت خود را پاک می‌کنند را تا 17 ماه پس از آن نگه می‌دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: