کد خبر: ۱۱۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 10 September 2017
نزول ۴۱۹ واحدی امروز شاخص بورس منجر به ثبت دومین افت سنگین این متغیر در سال جاری و گلایه دوباره برخی سهامداران شد.
نزول ۴۱۹ واحدی امروز شاخص بورس منجر به ثبت دومین افت سنگین این متغیر در سال جاری و گلایه دوباره برخی سهامداران شد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام ، روند نزولی قیمت اکثر شرکت ها از همان اول وقت شروع شد تا شاخص بورس دومین افت سنگین سال جاری را رقم بزند و اعتراض برخی سهامداران مجددا" مطرح شود.

براساس این گزارش، در نتیجه عواملی چون کاهش قیمت جهانی فلزات ، رشد روزهای گذشته دلار ، حرف و حدیث های مربوط به عدم اجرای کاهش نرخ سود توسط برخی بانک ها، رفتار نوسان گیران، رشد روزهای گذشته قیمت ها و... شاخص بورس با کاهش 419 واحدی به 83 هزار و 255 واحد رسید تا بعد از ریزش 535 واحدی 17 خرداد، دومین افت این متغیر در سال جاری ثبت شود.

این در حالی است که شاخص بورس طی 112 روز کاری سال جاری، در 87 روز مثبت و 34 روز کاری دیگر منفی بود.

در این کاهش شرکت های ملی مس ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، گل گهر، ایران خودرو ، پالایشگاه تهران و... با اثر منفی 143 تا 16 واحدی بیشترین نقش را داشتند اما برخی از سهامداران با یادآوری ایرادات شاخص ، گلایه کردند که دماسنج بازار با چند شرکت بزرگ رشد می کند و به اصطلاح رکورد می زند ولی با چندین و چند شرکت افت می کند تا واقعیت های بازار پنهان بماند.

این گروه معتقدند مسئولان بازار سرمایه باید در بکاری گیری متغیرهایی که نشان دهنده واقعیت های بازار باشد، بازنگری کرده و ضمن اصلاحاتی ، دیگر متغیرها را مطرح کنند.

به هرحال در شرایطی برخی فعالان شرایط امروز بازار را فرصتی برای خرید سهام ارزشمند دانستند که ارزش معاملات شرکت های بورسی تنها 143 میلیارد تومان و مربوط به داد و ستد بیش از 403 میلیون سهم بود و بیشترین ارزش معاملات هم به شرکت های کاغذ پارس، ملی مس و سایپا با 9.3 ،  6.4  و 6.1 میلیارد تومان تعلق داشت.
برچسب ها: بازار سهام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: