کد خبر: ۱۱۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - 09 September 2017
نظام تولید و مسکن و بخش کشاورزی و مواد پروتئینی باید با اصلاح سیاست‌ها، دیدگاه‌ها و روش‌های دولتی به طور کل دگرگون شود.

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نظام تولید و مسکن و بخش کشاورزی و مواد پروتئینی باید با اصلاح سیاست‌ها، دیدگاه‌ها و روش‌های دولتی به طور کل دگرگون شود.

علی وقفچی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برای تغییر از اقتصاد رانتی به اقتصاد مولد و ایجاد اشتغال در سطح وسیع نیازمند تعدیل سیاستها، رویکردها و نگاه های دولتی هستیم که  این سخن به معنای توجه به سرمایه‌های انسانی و مالی داخلی است. به عبارت روشن‌تر دولت به معنای حکومت باید کم لطفی‌هایش نسبت به سرمایه گذاران، تولید کنندگان و کارآفرینان را کنار گذارد تا سیاست‌های ضد تولید کنار گذاشته شود و بستر احیای تولید و ایجاد اشتغال مولد در همه بخشهای اقتصادی به خصوص بخش کشاورزی به وجود آیند.

نماینده مردم زنجان در مجلس هشدار داد: تا زمانی که به ظرفیت‌های داخلی توجه نشود و بستر جذب آنها به وجود نیاید توفیق چندانی در جذب سرمایه های خارجی نیز نخواهیم داشت. دولت دوازدهم در همه سطوح باید جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان داخلی را در دستور کار قرار دهد. از سوی دیگر باید استفاده از کالاها و محصولات داخلی را به فرهنگ عمومی تبدیل کند.

وی ادامه داد: پس از آن باید برای صادرات تولیدات ایرانی، ظرفیت سازی شود و این نمی شود مگر با بهبود کیفیت کالاها و محصولات داخلی. یکی از ایرادات اساسی این است که ۹۰ درصد کالاهای وارداتی به کشور کالاهایی است که در داخل تولید می شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: یکی از اقدامات دولت دوازدهم باید معطوف این مسئله باشد که فناوری هایی را وارد کشور کند که بتوانیم بدون نیاز به کالاهای خارجی راندمان و کیفیت محصولات مشابه داخلی خودمان را بهبود ببخشیم.

وقفچی تاکید کرد: رویکرد دولت باید استفاده از سرمایه‌ها وظرفیت‌های داخلی باشد. در گام بعد فناوری‌ها و کالاهایی وارد کشور شود که پس از مدتی بتوان به  تولید کننده در آن فناوری‌ها مبدل شویم و در کالا ها و فناوری‌های انحصاری خارجی نیز خرید کالا و خدمت داشته باشیم. البته جلب رضایت نسبی سرمایه گذاران خارجی نیز ضروری است. در غیر این صورت نمی توانیم فناوری های مورد نظرمان را وارد کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: