کد خبر: ۱۱۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - 06 September 2017
این شرکت آمادگی دارد با نهایی شدن برنامه‌ریزی‌های راه‌آهن بحث مدیریت سفرهای اردوهای دانش‌آموزی را در دستور کار قرار دهد.

رئیس هیات مدیره شرکت رجا اعلام کرد: این شرکت آمادگی دارد با نهایی شدن برنامه‌ریزی‌های راه‌آهن بحث مدیریت سفرهای اردوهای دانش‌آموزی را در دستور کار قرار دهد.

سیدمحمد راشدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیشنهاد راه‌آهن برای انتقال اردوهای دانش‌آموزی از جاده به ریل اظهار کرد: راه‌آهن به عنوان برنامه‌ریز اصلی حمل و نقل ریلی کار خود را انجام می‌دهد اما برای فعال کردن ناوگان در این حوزه نیاز به نهایی شدن نظر شرکت‌های حمل و نقل ریلی است که رجا جزئی از آنها به حساب می‌آید.

به گفته وی با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد ناوگان مسافری ریلی ایران در اختیار رجاست، در صورت نهایی شدن هماهنگی‌های لازم با راه‌آهن و انجام برنامه‌ریزی‌های متناسب با زمان و شرایط حرکت در خطوط ریلی می‌توان انتظار داشت لااقل بخشی از اردوهای دانش‌آموزی در شبکه حمل و نقل ریلی انجام شود.

رئیس هیات مدیره شرکت رجا با بیان اینکه متاسفانه پس از اتفاق افتادن حوادث تلخ برنامه‌ریزی برای ایمن کردن جابجایی‌ها در دستور کار قرار بگیرد، عنوان کرد: متاسفانه سابقه نشان داده که تنها مدت کوتاهی بعد از این حوادث صحبت از انتقال سفرها به راه‌آهن مطرح می‌شود اما پس از مدتی فراموش شده و بار دیگر کار مانند روال سابق انجام می‌گیرد.

راشدی با اشاره به حادثه به وجود آمده برای اتوبوس سربازان در سال گذشته گفت: بعد از همان حادثه نیز شرکت رجا اعلام آمادگی خود برای جابجایی سربازان را مطرح کرد و با هماهنگی‌های صورت گرفته تعدادی از سفرها در این حوزه انجام شده‌اند اما پس از مدتی دوباره کار به روال سابق بازگشت و مشخص نیست چرا دستورالعمل‌های اینچنینی به فراموشی سپرده می‌شود.

وی به مدیریت سفرهای راهیان نور در اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی به وسیله قطار اشاره و اظهار کرد:  با هماهنگی که میان ناوگان ریلی کشور و سازمان بسیج انجام شده، بخش قابل توجهی از اردوهای راهیان نور به وسیله قطار انجام می‌شود که این وظیفه می‌تواند برای دیگر اردوها و برنامه‌های جمعی نیز در دستور کار باشد.

شرکت رجا مانند گذشته آماده است که با انجام هماهنگی‌های لازم در این حوزه وظیفه خود را انجام دهد اما این به شرط آن خواهد بود که سازمان‌های ذیربط برنامه‌ریزی و دستورالعمل‌های لازم را اجرایی کرده و برای طولانی مدت به آنها پایبند باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: