کد خبر: ۱۱۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - 03 September 2017
پس از پیشرفت 29 درصدی پروژه انتقال آب خلیج فارس به سیرجان،قرار است شاهد تحقق طرح‌های این چنینی در ۳ استان شرقی کشور باشیم.
محمودی گفت:پس از پیشرفت 29 درصدی پروژه انتقال آب خلیج فارس به سیرجان،قرار است شاهد تحقق طرح‌های این چنینی در ۳ استان شرقی کشور باشیم.

ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت انتقال آب شرب از خلیج فارس به شهرستان سیرجان کرمان، عنوان کرد: استفاده از آب دریا و شیرین سازی آن برای مصارف مختلف طی سال‌های متمادی مورد بحث قرار گرفته، اما امکان استفاده از این ظرفیت برای بخش کشاورزی به علت گرانی ممکن نیست.

وی ادامه داد: مطالعه و بررسی این طرح توسط بخش خصوصی صورت گرفته و قرار بر این است تا آب منتقل شده از خلیج فارس به شهرستان سیرجان به منظور تأمین نیاز‌های حوزه صنعت و مصارف خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

محمودی تصریح کرد: وزارت نیرو وظیفه تخصیص منابع مالی این طرح را بر عهده گرفته، همچنین طرح‌هایی از این قبیل و شیرین سازی آب ۳ استان شرقی کشور در دستور کار معاونت آب وزارت نیرو قرار دارد.

سرپرست وزارت نیرو بیان کرد: هم اکنون در حال بررسی، سازماندهی و ساختاردهی طرح‌های دیگری هستیم که در صورت دستیابی به نتیجه قطعی، در آینده به طور دقیق تری بیان می‌شود.

محمودی در پایان گفت: تاکنون قریب به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این پروژه صرف شده و مطابق با آخرین آمار‌ها این پروژه  حدود ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: