کد خبر: ۱۱۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 30 August 2017
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران می‌گوید هدف‌گذاری آموزشی سازمان در چهار ماه نخست امسال ۷ درصد بیش از تعهدمان بوده است. او از اعزام تیم کارآموزان مهارتی کشورمان به مسابقات ابوظبی در مهرماه امسال خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران می‌گوید هدف‌گذاری آموزشی سازمان در چهار ماه نخست امسال ۷ درصد بیش از تعهدمان بوده است. او از اعزام تیم کارآموزان مهارتی کشورمان به مسابقات ابوظبی در مهرماه امسال خبر داد.

مجید تهرانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و ۲۱ میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی باید آموزش بدهیم که بر اساس آمار گرفته شده در چهار ماه اول سال ۷ درصد از سطح تعهدمان بالاتر بوده‌ایم به نحوی که در بخش دولتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به اعزام تیم کارآموزان مهارتی کشورمان به مسابقات جهانی مهارت ابوظبی در مهر ماه گفت: تیم به شدت مشغول کار و تمرین است و در اردوهای آمادگی به سر می‌برد. در تجهیزات به روز در بعضی رشته‌ها مشکل داریم و متاسفانه به دلیل برخی تحریم‌هایی که از گذشته بوده اجازه ورود ما به این رشته‌ها را در مسابقات امسال ندادند.

تهرانیان افزود: البته امسال چند رشته را اضافه کردیم و با مذاکرات متعدد توانستیم آنها را متقاعد کنیم زمینه حضور در تعدادی از رشته‌ها به دلیل گذر از تحریم‌ها فراهم شود که با تعدادی از آنها موافقت کردند و تعدادی را قبول نکردند با این حال تمام کارآمزان و مربیان به سختی در حال تلاش هستند تا امسال حضور مقتدرانه‌ای در مسابقات جهانی مهارت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کار فنی و حرفه‌ای کار پر هزینه‌ای است و اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اندک است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکسری از کارگاه‌های ما مثل کارگاه اتومکانیک به شدت نیاز به روزآوری دارند و برای تبدیل موتورهای هیبریدی هر کارگاه دست کم یک میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد در صورتی که اعتبارات این چنینی در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای نیست.

تهرانیان درعین حال درباره برنامه واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: سال گذشته حدود ۱۵ کارگاه خود را به بخش دولتی واگذار کردیم. فراخوانهایی را هم دادیم و آمادگی داریم هر کدام از صنایع و صنوفی که تمایل دارند در این زمینه تمایل دارند آمادگی واگذاری داریم.

وی گفت: بزرگترین اقدامی که سال گذشته در این خصوص انجام شد مرکز فنی و حرفه‌ای اقدسیه ما بود که مدیریت آن را به اتاق بازرگانی واگذار کردیم و از آذرماه هم امسال هم استانداردهای هماهنگ با استانداردهای اتریش برای بازرگانان و اصناف ارائه خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: