کد خبر: ۱۱۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 30 August 2017
بانكداري ايراني - رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با بیان غیر حرفه ای خواندن اقدام برخی بانک ها در انتشار فراخوان برای جذب سپرده با نرخ های بالاتر از رقم مصوب، ازرصد بانک مرکزی از تخلفات بانک ها خبر داد.
 بانكداري ايراني -  رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با بیان غیر حرفه ای خواندن اقدام برخی بانک ها در انتشار فراخوان برای جذب سپرده با نرخ های بالاتر از رقم مصوب، ازرصد بانک مرکزی از تخلفات بانک ها خبر داد.

 بانكداري ايراني ؛ محمدرضا حسین زاده در حاشیه همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس مصوبه سال گذشته شورای پول و اعتبار، نرخ سود یکساله 15 درصد تعیین شده بود اما شرایطی پیش آمد که بانک ها رعایت نمی کردند.با سیاست گذاری های انجام شده و شرایط جدیدی که در حمایت از تولید انجام گرفته، لازم شده بانک ها از 11 شهریور این نرخ را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: به طور قطع بانک های دولتی اهتمام بیشتری نسبت به این امر خواهند داشت.روزهای اخیر،برخی بانک ها غیراخلاقی و غیر حرفه ای رفتار کردند و اطلاعیه ها و فراخوان هایی دادند که قبل از 11 شهریور با نرخ های بالا سپرده گذاری کنند.از بانک های دولتی یک مورد هم تخلف در این زمینه روی نداده و تنها یکی دو مورد را در بانک های خصوصی شاهد بودیم که بانک مرکزی تخلفات بانک ها را رصد می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: به طور قطع این کار در زیان دهی بانک ها اثر بسزایی خواهد داشت، کما اینکه از قبل هم مسئولان اقتصادی بارها گفته اند بانکی که نرخ بالا و غیرمتعارف می دهد به طور قطع با مشکلاتی مواجه خواهد بود، هرچند ما ارزو نمی کنیم چنین اتفاقی بیفتد.

حسین زاده درباره اینکه نرخ تسهیلات چه زمانی کاهش می یابد،گفت: اکنون بر اساس هر نرخی که سپرده گذاری انجام شود، نرخ سود 3 تا 4 درصد بالاتر است، اکنون مصوبه شورای پول اعتبار برای تسهیلات 18 درصد است که باید بانک ها رعایت کنند.اگر بانکی در این زمینه تخلف می کند، قابل رسیدگی است اما آنچه که اعلام شده، نرخ 18 درصدی است. این 3 درصد فاصله بین نرخ سود سپرده و نرخ تسهیلات برای پوشش دهی هزینه های بانک ها است که این رویه در همه دنیا انجام می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: