کد خبر: ۱۰۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 10 August 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: شبکه سراسری فاضلاب استان تهرن تا 4 سال آینده تکمیل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: شبکه سراسری فاضلاب استان تهرن تا 4 سال آینده تکمیل خواهد شد.

محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: یکی از بحث های مهم و جدی استان تهران فاضلاب آن است که به لحاظ زیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: وارد شدن آب ها به چاه های جذبی به جای ورود به آبخوان ها از موضوعاتی بود که در دستور کار قرار گرفت و در این راستا اجرایی شدن طرح شبکه فاضلاب تهران وضعیت این بخش را بهتر خواهد کرد.

پرورش بیان کرد: پس از اجرای طرح کامل فاضلاب تهران، 850 میلیون متر مکعب پساب خواهیم داشت یعنی چیزی معادل سه برابر ظرفیت سد کرج ، که از این میزان 150 میلیون متر مکعب در بخش فضای سبز،300 میلیون تر مکعب در بخش کشاورزی و 400 میلیون متر مکعب نیز به آبخوان ها مجدد باز می گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به هزینه های مورد نیاز طرح فاضلاب تهران گفت: این طرح حدود 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تاکنون بیش از10 هزار میلیارد تومان آن هزینه شده که باعث پیشرفت 65 درصدی این طرح در سالهای گذشته شده است.

وی با بیان اینکه در 4 سال اخیر فعالیت های گسترده ای در راستای بهبود وضعیت آب در تهران صورت گرفته اظهار داشت: اجرای طرح های آب و فاضلاب به واسطه این که در زیر زمین صورت می گیرد شاید نمود عینی نداشته باشد لیکن این کار بسیار دشوار بوده و طی چهار سال اخیر 10 تصفیه خانه به بهره برداری رسیده است.

پرورش در پایان بیان کرد: برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا شبکه فاضلاب استان تهران با هزینه یک میلیون 600 هزار دلاری تا 4 سال آینده تکمیل گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: