کد خبر: ۱۰۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 10 August 2017
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان گفت: مشکل صنایع ما در حال حاضر ایجاد بازار و مصرف تولیدات داخلی است که سعی داریم روی این مباحث تمرکز و برنامه ریزی بیشتری کنیم.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان گفت: مشکل صنایع ما در حال حاضر ایجاد بازار و مصرف تولیدات داخلی است که سعی داریم روی این مباحث تمرکز و برنامه ریزی بیشتری کنیم.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با واحدهای صنعتی این استان که دچار مشکل هستند، گفت: تعداد 1200 واحد صنایع تبدیلی در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد حدود 930 واحد مجوز خود را از سازمان صنعت معدن و تجارت دریافت کرده اند.

وی در ادامه افزود: واحدهایی چون یگانه خزر بازیابی شده و مجدداً فعالیت های خود را آغاز کرده‌اند اما به دلیل بدهی‌های بسیار بالا به بانک‌ها، قادر به دریافت تسهیلات جدید نبوده و مشکل سرمایه در گردش دارند.

قوانلو همچنین تصریح کرد: سال گذشته ، 470 میلیارد تومان از محل کمک‌های دولت به صنایع، به این صنایع مشکل دار تزریق شد و میزان تولیدات استان بالا رفت.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان با اشاره به ارائه تسهیلات از جانب بانک ها برای رونق بازار فروش، تاکید کرد: مشکل صنایع ما در حال حاضر ایجاد بازار و مصرف تولیدات داخلی است که سعی داریم روی این مباحث تمرکز و برنامه ریزی بیشتری کنیم.

وی اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم ، 30 درصد واحدهای صنعتی گلستان تعطیل بودند اما در حال حاضر کل واحدهای تعطیل از 20 درصد هم کمتر شده و علاوه بر آن 200 واحد تولیدی جدید نیز ایجاد شده است.

قوانلو در پایان عنوان کرد: یکی از راهکارهای دیگر برای نجات صنایع بحران زده کشور، بازیابی واحدهایی است که در تملک بانک هاست و در این راه،  به کمک خود بانک ها  هم نیاز داریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: