کد خبر: ۱۰۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 03 August 2017
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات تجاری سیستان و بلوچستان گفت: 27 بند و سرفصل در پنجمین تفاهمنامه مشترک مرزی بین این استان و ایالت بلوچستان پاکستان به منظور توسعه روابط تجاری پیش بینی شده است.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات تجاری سیستان و بلوچستان گفت: 27 بند و سرفصل در پنجمین تفاهمنامه مشترک مرزی بین این استان و ایالت بلوچستان پاکستان به منظور توسعه روابط تجاری پیش بینی شده است.

نادر میرشکار روز پنجشنبه در حاشیه آئین امضای تفاهمنامه پنجمین نشست مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مذاکرات با هیات پاکستانی به صورت فشرده و با جوی دوستانه از دیروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان در ایران و ایالت بلوچستان در پاکستان نقش ویژه ای در مبادلات اقتصادی و بازرگانی بین 2 کشور دارند.

وی بیان کرد: تمام مسیرهای ریلی، زمینی و دریایی بین 2 کشور از این استانها عبور می کنند که هیات های تجاری 2 کشور با در نظر گرفتن این ظرفیت ها می توانند نقش موثری در پیشبرد اهداف تجاری داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کمیته های مرزی برای استقرار در مرز و گمرک 2 کشور در این نشست تعیین شده اند.
میرشکار خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به مشکلاتی که صیادان 2 کشور در مبادلات مربوط به خود داشتند قرار شد تا این امر از طریق کنسولگری ها و مقامات مربوطه پیگیری شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گذاری پاکستانی ها در میرجاوه افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در جوار مرز پاکستان سبب جلب توجه تجار و سرمایه گذاران پاکستانی شده و برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله صنایع بسته بندی و تبدیلی، بخش های کشاورزی مانند برنج و میوه های گرمسیری اعلام آمادگی کرده اند.
وی با اشاره به ایجاد بازارچه های جدید در سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد بازارچه ها نقش اثر گذاری در معیشت مرزنشینان و توسعه تجارت دارد و گرچه طرف مقابل در پاکستان چنین امکاناتی را ندارد اما قبول کرده اند تا ماموران گمرکی آنها در تمام بازارچه های ما حضوری فعال داشته باشند و این مساله در تفاهمنامه نیز قید شده است.
به گزارش ایرنا پنجمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی سیستان و بلوچستان ایران با ایالت بلوچستان پاکستان از روز گذشته در زاهدان آغاز شده است. 
هیات پاکستانی شرکت کننده در این کمیته را نمایندگانی از کنسولگری پاکستان در زاهدان، گمرک کویته، رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در تهران، مدیر اداره کل بنادر ایالت بلوچستان، معاون مدیرکل ترانزیت، رایزن بخش صدور ویزا کنسولگری پاکستان در زاهدان اعضای اتاق بازرگانی کویته، مدیرکل شیلات ایالت بلوچستان، مدیر شیلات آبهای داخلی ایالت بلوچستان، نماینده سازمان راه آهن ایالت بلوچستان، نماینده شرکت حمل و نقل، وزارت خارجه، وزارت ارتباطات و بانک مرکزی این ایالت تشکیل می دهند. 
چهارمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان سال گذشته در کویته برگزار شد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: