کد خبر: ۱۰۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 03 August 2017
ارزش کل معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران در آخرین روز هفته (چهارشنبه)، به 17 میلیارد و 33 میلیون ریال رسید.
ارزش کل معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران در آخرین روز هفته (چهارشنبه)، به 17 میلیارد و 33 میلیون ریال رسید.


به گزارش ایرنا از تارنمای بورس انرژی ایران، در معاملات چهارشنبه (یازدهم مردادماه)، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 2 میلیون و 657 هزار قرارداد معادل 23 میلیون و 970 هزار کیلووات ساعت به ارزش هشت میلیارد و 682 میلیون ریال بود. 
دیروز نمادهای بارپایه، میان‌باری، کم‌باری و پیک با متوسط قیمت‌ 376، 376، 331 و 410 ریال بر کیلووات ساعت معامله شد. 

همچنین در تابلو سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد ستاره 961، 3282 قرارداد با ارزش هشت میلیارد و 351 میلیون ریال معامله شد. 
در آغاز جلسه معاملاتی چهارشنبه نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه دهم شهریورماه گشایش یافت. 

همچنین در پایان جلسه معاملاتی دیروز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم‌باری روزانه پانزدهم تا هجدهم مردادماه متوقف و فرآیند تحویل آنها آغاز شد. 
به گزارش ایرنا،‌ ارزش معاملات بازار سرمایه (شامل سهام، اوراق و آتی و مشتقه) در بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی از یک هزار و 96 میلیارد ریال در سال 1391 به یک هزار و 902 میلیارد ریال در سال 1395 رسید و رشد 74 درصدی را ثبت کرد.

در بورس انرژی ایران سه بازار فیزیکی، مشتقه و فرعی وجود دارد که در بازار فیزیکی کالاهای پذیرفته شده در بورس، در بازار مشتقه اوراق بهادار مبتنی بر کالاهای پذیرفته شده معامله و در بورس فرعی کالاهای تک محموله ای معامله می شود.
چهارم مردادماه مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: ارزش معاملات بورس انرژی در تیرماه به 2 هزار و 560 میلیارد ریال رسید که رشد 83 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: