کد خبر: ۱۰۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - 26 July 2017
نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تیم اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: ستاد روحانی از تیم اطلاع‌رسانی خوبی نیز برخوردار نبود و می‌توان گفت که مدیران معاونت اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری عملکرد خوبی در‌این‌زمینه نداشته‌اند.
روزنامه وقایع اتفاقیه در گفت وگو با قاسم میرزایی‌نیکو و احمد مازنی به بررسی ضرورت‌های اصلاح ارکانی از نهاد ریاست‌جمهوری در جهت مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و نظام‌مند کردن ساختارهای معیوب موجود در آن پرداخت.

در ادامه در گزیده ای از این گفت وگو می خوانیم: ساختار ریاست‌جمهوری طی چند سال گذشته با اختلالات و اشکالاتی در ساختار مدیریتی و برنامه‌ریزی خود مواجه بوده که می‌توان گفت ناشی از کج سلیقگی و سوءمدیریت در دولت‌های نهم و دهم بوده است. کمااینکه حذف سازمان برنامه‌وبودجه از ساختار دولت، توانست پیکره بودجه ریزی در نهاد دولت را با چالش‌ها جدی مواجه سازد و به تعبیری کشور را به عصر قجر بازگرداند. هم‌اکنون برخی بهارستان‌نشینان همسو با دولت همچون میرزایی‌نیکو و مازنی بر ضرورت‌های اصلاح ارکانی از نهاد ریاست‌جمهوری در جهت مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و نظام‌مند کردن ساختارهای معیوب موجود در آن تأکید دارند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی«وقایع‌اتفاقیه»با اشاره به بخش‌هایی از دولت به‌عنوان چهار رکن اصلی ریاست‌جمهوری، تأکید کرد که بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری یکی از مهم‌ترین ارکان دولت است که متأسفانه به اموری که می‌توانست به رئیس‌جمهوری کمک کند، ‌نپرداخته و زمزمه‌هایی مبنی‌بر تغییر موقعیت مکانی آن نیز به گوش رسیده است.

قاسم میرزایی‌نیکو گفت: بنده به‌عنوان قائم‌مقام ویژه بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری دولت اصلاحات، معتقدم نباید بازرسی ویژه که رئیس‌جمهوری کنار ساختمان ریاست‌جمهوری نشان کرده بود، در چهار سال گذشته به نقطه دیگری منتقل می‌شد زیرا دیگر نزدیک به رئیس‌جمهوری نیست و تسلطی بر عملکرد آن وجود ندارد. ضمن اینکه براساس اخبار رسیده، این رکن نتوانسته است در زمینه مسئولیت‌هایی که به آن محول شده است، به وظایف خود به خوبی عمل کند.

وی از سازمان مبارزه با موادمخدر به‌عنوان دیگر سازمانی یاد کرد که نیاز به اعمال اصلاحاتی دارد. او افزود: این سازمان که رئیس آن را رئیس‌جمهوری انتخاب می‌کند باید مستقل باشد. در دولت یازدهم این امر به وزیر کشور تنفیذ شده و این درحالی است که این وزارتخانه قادر به اداره وظایف خود نیست.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تیم اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: ستاد روحانی از تیم اطلاع‌رسانی خوبی نیز برخوردار نبود و می‌توان گفت که مدیران معاونت اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری عملکرد خوبی در‌این‌زمینه نداشته‌اند. 

میرزایی‌نیکو ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هم که در دولت نهم و دهم منحل شد، نقش بسیار مهمی در تعیین بودجه مربوط به هر بخش داشت؛ بنابراین برای رفع بسیاری از مشکلات کنونی، لازم است، آن جایگاه واقعی به این سازمان که نقش کنترل‌کننده و ساختارمندی داشت را در ساختار دولت پیدا کند.

*منبع: روزنامه وقایع اتفاقیه، 1396.5.4
برچسب ها: ریاست‌جمهوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: