کد خبر: ۱۰۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 18 July 2017
رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران از ممنوعيت ايجاد صنايع جديد كه انرژی زيادی مصرف می كنند تا شعاع ١٢٠ كيلومتری تهران خبر داد.
رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران از ممنوعيت ايجاد صنايع جديد كه انرژی زيادی مصرف می كنند تا شعاع ١٢٠ كيلومتری تهران خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مس فروش در آئین تقدير از واحدهای نمونه صنعتی استان تهران اظهار داشت:تهران  ظرفيت واحدهای صنعتی  كه انرژی زیاد و مساحت زمينی وسیعی مصرف می کنند را ندارد لذا ايجاد صنايع جديد در دستور كار نيست و ايجاد صنايع تا شعاع ١٢٠ كيلومتر ممنوع شده است.

وی افزود: در سالهای گذشته بیش از 9 هزار کارت و مجوز صنعتی صادر شد كه كارشناسی و بررسی شده نبود و آثار مطلوبی هم نداشته است.

وي با بيان اينكه بیش از سه هزار و 400 واحد صنعتی معتبر و دارای مجوز در استان تهران فعالیت دارند گفت: وجود واحدهای بدون مجوز باعث شد که برنامه ساماندهی این واحدهای صنعتی و پراکنده در شهرک های صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

مس فروش تصريح كرد: در استان تهران استقرار واحدهای صنعتی جز برای آن دسته از صنایعی که در زمینه تحقیقات دانش بنیان فعالیت می کنند، مطلقا ممنوع است و تمام تمركز سازمان بر روی تحقيق و توسعه صنايع با بكارگيری توان علمی و دانش روز است.

مس فروش با بيان اينكه قوانين و مقررات پيچيده و دست و پا گير يكی از مهمترين مشكلات واحدهای توليدی است تصریح كرد: لازم است در کنار دولت، سایر قوا و ارگان های تصمیم گیر نیز برای اصلاح یا حذف برخی قوانین و مقررات تلاش کنند تا مشكلات فعالان صنعتی كاهش يابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: یک هزار و 870 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید بصورت مستقیم یا از طریق سامانه در سال گذشته به واحدهای تولیدی مشکل دار اعطا شد و در سال جاری طبق پيش بينی ها سهم استان تهران از محل این تسهیلات 2 هزار و 500 میلیارد ریال خواهد بود.

وی بيان كرد: سهمیه صادراتی تعیین شده برای استان تهران در سال جاری 15 میلیارد و 300 میلیون دلار است كه سعی ما بر این بوده که این میزان محقق شود.

گفتنی است در این مراسم از 17 واحد صنعتی برگزیده استان تهران با اهدای تندیس و لوح قدردانی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: