کد خبر: ۱۰۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 09 July 2017
بعد از حادثه تروریستی در پارلمان ایران، شایعات و واقعیات درباره اقدامات آتی برای امنیت مجلس شورای اسلامی‌دست به دست می‌چرخید.
 روزنامه آفتاب یزد در گزارشی، نوشت: بعد از حادثه تروریستی در پارلمان ایران، شایعات و واقعیات درباره اقدامات آتی برای امنیت مجلس شورای اسلامی‌دست به دست می‌چرخید.

در گزیده ای از این گزارش می خوانیم: برخی می‌گفتند دپوی مجلس با کیسه‌های سیمان و شن، این نهاد را تبدیل به میدان جنگ کرده، برخی هم می‌گفتند این کیسه‌های شن، برای دپو نیست بلکه در جهت بازسازی قوه مقننه است، برخی می‌گفتند باید قسمت‌های تخریب شده طبقه چهارم مجلس را از نو ساخت و برخی می‌گفتند باید به عنوان یک اتفاق تاریخی آن را همانطور دست نخورده نگاه داشت.

طبیعی بود که بعد از ماجرای تروریستی، چاره‌های بیشتری در زمینه تامین امنیت مجمع قانونگذاری کشور اندیشیده شود. هرچند این چاره اندیشی به معنای نا امنی در کشور یا پارلمان هم نیست. تا اینکه یک خبر از یوسفیان ملا نماینده مجلس یک شوک بزرگ به مردمی ‌وارد کرد که می‌خواهند برای رفع مشکلات‌شان با نمایندگان ملاقات مردمی‌داشته باشند.

چرا که رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس از انتقال ملاقات‌های مردمی‌نمایندگان از تهران به حوزه‌های انتخابیه خبر داد. عزت الله یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه تا زمانی که ملاقات مردمی‌در فضای مجلس صورت می‌گیرد، برقراری کامل امنیت امکان پذیر نخواهد بود(!) افزود: به طور مثال در روزهای دوشنبه که اکثر نمایندگان ملاقات‌های عمومی‌دارند، اگر هر نماینده حدودا 50 مراجعه کننده داشته باشد و حدود 250 نماینده نیز در مجلس حضور داشته باشند، نزدیک به 13 هزار مراجعه کننده در یک روز وارد مجلس می‌شوند. 

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس ادامه داد: بنابراین بسیاری از نمایندگان این موضوع را مطرح کرده اند که در شرایطی که تمامی‌نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود حتی گاهی بیش از یک دفتر ارتباط مردمی‌دارند، آیا واقعا نیاز است که در محل مجلس شورای اسلامی‌پاسخگوی مردم شهرستان متبوع شان باشند؟

**تصمیم گیری نشده
اما اندکی بعدتر اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر ضمن تکذیب خبر لغو شدن مراجعات مردمی‌ در مجلس، توضیحاتی ارائه داد و گفت: موضوع لغو مراجعات مردمی‌در مجلس از جمله پیشنهاداتی است که برخی از نمایندگان ارائه می‌کنند؛ مثلا می‌گویند که دیدارهای مردمی‌به ساختمان‌های دیگری منتقل شود و یا اینکه این مراجعات در حوزه‌های انتخابیه انجام شود. عباسی با بیان اینکه همواره پیشنهادات مختلفی درباره موضوع فوق از سوی نمایندگان مطرح می‌شود، بیان داشت: این درحالی است که هنوز جمع بندی ونتیجه گیری لازم در این رابطه صورت نگرفته است.

**ملاقات‌های مردمی‌سر جایش می‌ماند
در همین رابطه اما روز گذشته بهروز نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس هم واکنش نشان داده و ‌خاطرنشان کرد: همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی‌ایران خود را موظف و مکلف به ارتباط با مردم می‌دانند و هیچ قوه‌ای از قوای سه‌گانه از این مسئله مستثنی نیست و این درحالی است که قوه مقننه به‌عنوان مردمی‌ترین قوه جایگاهی ویژه در این بحث دارد.

از قرار معلوم تناقض در گفته‌های نمایندگان که در سه بخش انتقال دیدارهای مردم، عدم تصمیم‌گیری در این باره و تکذیب کلی خبر جای می‌گیرد، نشان از آن دارد که هنوز درباره تغییرات در نوع دیدارهای مردمی‌با نمایندگان اختلاف است و نتیجه گیری کلی دراین باره نشده است. هرچند که این موضوع به صورت جدی دنبال می‌شود. اگر چه نمایندگانی که در شهرستان‌ها هستند پیش‌تر از این هم در شهرهای خود دارای دفتر جداگانه‌ای برای ارتباط مردمی‌هستند اما به نظر می‌آید که قطع ملاقات‌های مردمی‌در نهاد نمایندگی مجلس و شهر تهران به بهانه حفظ امنیت، چندان به مزاج جامعه‌ای که در پی مردمسالاری است، خوش نیاید.

*منبع: روزنامه آفتاب یزد، 1396.4.18
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: