کد خبر: ۱۰۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۶ - 06 July 2017
با توجه به شرایط خاص از نظر گرما و افزایش مصرف برق، شرایط ویژه ای را در تابستان امسال شاهد هستیم و از این رو در بخش انتقال نیز تمهیدات ویژه ای را به خصوص در بخش جنوبی کشور به کار گرفته ایم.

معاون هماهنگی انتقال توانیر گفت: با توجه به شرایط خاص از نظر گرما و افزایش مصرف برق، شرایط ویژه ای را در تابستان امسال شاهد هستیم و از این رو در بخش انتقال نیز تمهیدات ویژه ای را به خصوص در بخش جنوبی کشور به کار گرفته ایم.

سید زمان حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در جهت پایداری  خطوط انتقال و فوق توزیع کشور و به ویژه مناطق جنوبی اظهار کرد: به دلیل شرایط خاص امسال، تصمیم گرفته شد تا همکاری های بیشتری میان شرکت های برق منطقه ای که در سطح انتقال و فوق توزیع فعالیت می کنند، ایجاد شود.

حسینی افزود:  در زمینه گسترش همکاریهای مدیریتی، اطلاعاتی، اجرایی، پیشتر تفاهم‌نامه ای میان هشت شرکت برق منطقه ای به امضا رسید که براساس آن زمینه استفاده از امکانات نیروی انسانی، ماشین‌آلات و تجهیزات یکدیگر در شرایط اضطراری فراهم شده است.

به گفته حسینی این تفاهم نامه میان شرکت های برق منطقه‌ای و بین شرکت‌های سهامی برق منطقه‌ای خوزستان، اصفهان، باختر، تهران، غرب، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان به منظور تسهیل در همکاریهای متقابل در حوزه مدیریت شرایط اضطراری منعقد شده است.

معاون هماهنگی انتقال توانیر تصریح کرد: این تفاهم نامه زمینه های همکاری را در طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی مشترک، بررسی مشکلات مشابه و ارائه راه‌حل‌ها و پیشنهادها، بهره‌مند شدن شرکتها از توان و قابلیت فکری، تجربی، عملی، فنی، اطلاعاتی، تجهیزات یکدیگر در زمینه‌های مهم متعدد نظیر توسعه منابع انسانی، بهره‌برداری نگهداری و تعمیر شبکه برق، طرح و توسعه شبکه برق، برنامه‌ریزی فنی، فناوری اطلاعات، مالی، تدارکات و انبارها و... را فراهم کرده است.

حسینی با بیان این که همه مجموعه صنعت برق توان خود را برای تامین برق مشترکان در سراسر کشور به کار گرفته اند، تصریح کرد:  در این راه مشترکان نیز می توانند با استفاده درست، زمینه استفاده همگان را نعمت برق به ویژه در ساعت های گرم روز فراهم کنند.

پیشتر نیز آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با مشترکان بزرگ کشور جهت استفاده از برنامه های تشویق محور برق در تابستان امسال  تاکید کرده بود که صنعت برق برای حفظ پایداری خود برنامه ریزی کرده و به هیچ عنوان برنامه ای برای اعمال خاموشی ندارد.

به گفته وی مشترکان می توانند در ساعت های پیک برق (فاصله ساعت های" ۱۲ تا "۱۶ و" ۱۹ تا ۲۳")، با رعایت نکات ساده ای چون استفاده از دورکند کولرهای آبی و یا تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه و عدم مصرف همزمان وسایل پرمصرف برقی در ساعت های پیک برق، می توانند ضمن کمک به کاهش هزینه های خود، مجموعه صنعت برق را نیز در خدمت رسانی بهتر یاری دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: