کد خبر: ۱۰۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 05 July 2017
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به لزوم استفاده از تجربه و تخصص بازنشستگان در برای ارتقای امور فرهنگی و اجتماعی، از ناکارآمد خواندن بازنشستگان از سوی برخی افراد گلایه و در مقابل آنها را فرصت‌ساز دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به لزوم استفاده از تجربه و تخصص بازنشستگان در برای ارتقای امور فرهنگی و اجتماعی، از ناکارآمد خواندن بازنشستگان از سوی برخی افراد گلایه و در مقابل آنها را فرصت‌ساز دانست.

به گزارش ایسنا، «محمدحسین ریاحی» در جلسه مشترک با رییس صندوق بازنشستگی یزد با اشاره به استفاده از تخصص، توانایی و تجربه بازنشستگان به عنوان ظرفیت و پتانسیل‌های موجود، گفت: به منظور ایجاد و تقویت زمینه همکاری و هم‌افزایی برای تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری و نیز با توجه به اجرای قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی، تفاهم‌نامه‌ای فی مابین صندوق بازنشستگان و امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم و به امضا رسید .

وی در این مورد افزود: بر همین اساس می‌توان ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در این زمینه را به کار گرفته و از امکانات طرفین این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد و تقویت زمینه‌های تشکیل و توسعه تعاونی‌ها متشکل از بازنشستگان و فرزندان آنها، استفاده کرد .

ریاحی با اشاره به این که عده‌ای یک فرد بازنشسته را فردی ناکارآمد می‌دانند، تاکید کرد: این در حالی است که بازنشستگان سالیان متمادی در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و کشاورزی و نیز با تخصص و توانایی‌های ارزشمند فعالیت داشته‌اند و بر همین اساس نه تنها نباید آنها را ناکارآمد خواند بلکه باید از تجربه و دانش اکتسابی آنها در مدت زمان 30 ساله خدمت نیز استفاده کرد و آنها را فرصت‌ساز دانست .

وی ادامه داد: بنابراین می‌توان با گردآوری خرد جمعی و استفاده از این پتانسیل ارزشمند در استان، نسبت به تشکیل شرکت تعاونی اقدام کرد چرا که توسعه تعاونی‌ها می‌تواند به صورت منطقی موجب افزایش اشتغال، رونق اقتصادی و جهت‌دهی به منابع و سرمایه‌های خرد شود .

این مسئول به‌کارگیری تجربه و تخصص بازنشستگان و فراهم شدن بستر مناسب برای این قشر و خانواده آنها را از دیگر مزایای تشکیل و توسعه شرکت تعاونی در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: بی‌توجهی به سرمایه‌های خرد و نداشتن برنامه ریزی مناسب و نیز عدم تمکن مالی قابل توجه از سوی بازنشستگان که عموما از قشر متوسط جامعه و کارمندان هستند از جمله مشکلات موجود است و بر همین اساس با تشکیل تعاونی‌ها در این زمینه می‌توان به طور قابل توجهی خلاءها را پر کرده و ضعف‌ها را جبران کرد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: