کد خبر: ۱۰۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - 16 June 2017
با توجه به اینکه روزانه ۳هزار کانتینر قاچاق وارد کشور می‌شوند می‌توانیم مالیات دریافت و در ازای آن مالیات تولید کننده را تخفیف و شغل ایجاد کنیم.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران در انتقاد به دستورالعمل « مهارت آموزی نیروی کار حین اشتغال» گفت:با توجه به اینکه روزانه ۳هزار کانتینر قاچاق وارد کشور می‌شوند می‌توانیم مالیات دریافت و در ازای آن مالیات تولید کننده را تخفیف و شغل ایجاد کنیم.

حمید رضا امام قلی تبار،  بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران در گفت‌وگو با  تسنیم،دربیان ارزیابی دستورالعمل « مهارت آموزی نیروی کار حین اشتغال» گفت: این طرح همان طرح استاد شاگردی و به روز شده است.

 وی با بیان اینکه این طرح مدیریت شده  طرح استادشاگردی است گفت: این طرح برای جامعه کارگری آسیب به دنبال دارد. در بحث استاد شاگردی قرار بود یک برده داری نوین را اجرایی کنند که خوشبختانه با پیگیری‌ها در آن زمان مانع از اجرای آن شدیم.

 امام قلی تبار با تأکید بر اینکه دولت با چالشی تحت عنوان «بیکاری فارغ التحصیلان» مواجه است افزود:در حال حاضر با ابلاغ این دستورالعمل به استان‌ها قصد دارند همان طرح را با رنگ و لعابی جدید به جریان بیندازند که نه تنها مشکل کشور را در بلند مدت حل نخواهند کرد بلکه احتمال بروز مشکل در رابطه کار و کارگری وجود دارد.

  بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران بیان کرد: این امکان وجود دارد که کارفرما باسواستفاده از اجرای این طرح پس از مدتی، نیروی کار خود را تعدیل و اقدام به جذب نیروی مهارت آموز به صورت رایگان یا با یک سوم حقوق کند. در چنین شرایطی وقتی نیروی کار با مهارت تعدیل شود و نیروی کار جدید وارد بازار شود. نیروهای قدیمی مجبور هستند برای دریافت بیمه بیکاری به صندوق تأمین اجتماعی بروند وهمین موضوع باعث بروز چالش جدید برای صندوق تأمین اجتماعی می‌شود.

 وی اظهار داشت: طراحی چنین دستورالعمل‌هایی تنها روی کاغذ مشکل اشتغال را حل می‌کند، ولی از نظر کیفیت مطلوب نیست. با افزایش تعداد ورودی‌های دانشگاه طی سال‌های اخیر، بیکاران بی سواد کشور تبدیل به بیکاران با سواد شدند. برای اینکه بیکاران با سواد مشغول فعالیت شوند باید برای امنیت شغلی شاغلان موجود تدبیری می اندیشیم سپس در کنار این موضوع باید برای اشتغالزایی گام برداریم.

 امام قلی تبار بیان کرد:در طول سال از مبادی رسمی حدود 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌کنیم که روزانه حدود 3هزار کانتینر می شود.اگر بتوانیم در این مبادی رسمی نسبت به وصل عوارض گمرکی و مالیات کالاهایی که به صورت غیر رسمی وارد می‌شود اقدام کنیم، می توانیم حدود 32هزار میلیارد تومان منابع درآمدی داشته باشیم و در قبال درآمد32هزار میلیارد تومانی که از قاچاق کالا کسب می‌شود به تولید کنندگان تخفیف مالیاتی بدهیم و از تولید کنندگان بخواهیم در ازای این تخفیف تعدادی شغل ایجاد کنند، بدون شک این راه از راهکار استادشاگردی و کارورزی نتیجه مطلوب تری خواهد داشت. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: