کد خبر: ۱۰۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 03 June 2017
مدیر عامل صندوق تامین خسارات بدنی گفت: در شرایطی که موتور سیکلت سواران در تصادفات جاده ای سالانه 5000 کشته می دهند، بیش از 95 درصد از یازده میلیون موتور سیکلت در کشور بیمه نیستند.
مدیر عامل صندوق تامین خسارات بدنی گفت: در شرایطی که موتور سیکلت سواران در تصادفات جاده ای سالانه 5000 کشته می دهند، بیش از 95 درصد از یازده میلیون موتور سیکلت در کشور بیمه نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارات بدنی با اشاره به به یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب که گفته اند یکی از غصه های اینجانب تلفات سوانح و حوادث رانندگی است و همه باید تلاش کنند میزان تلفات حوادث رانندگی کاهش یابد، گفت: طرح ملی ما نیز در راستای همین دغدغه بود و نهایتا به این جمع بندی رسیدیم که طرح ملی را با توجه به اینکه افزون بر 11 میلیون موتور سیکلت در کشور تردد می کنند و بیش از 95 درصد آنها بیمه ندارند، اجرا کنیم.
 
وی افزود: مختصات طرح بدین شکل بود که باتوجه به هزینه بیمه نامه موتورسیکلت که 230 هزار تومان بود و در سال 96 به 250 هزار تومان رسید، همچنین بدلیل اینکه جریمه 250 هزار تومانی هم این بیمه نامه داشت، ما در مصوبه ای  بخشودگی 100 درصد جریمه را از محل صندوق گرفتیم و لذا 500 هزار تومان بابت بیمه شخص ثالث به 230 تا 250 هزار تومان تقلیل یافت.
 
جباری افزود: در ماه اسفند 95 این طرح اجرا و با استقبال خوبی مواجه شد که اخذ بیمه نامه نسبت به ماههای قبل سه برابر شد.
وی افزود مزایای این طرح فقط برای اسفند ماه  سال قبل  در نظر گرفته شد اما در سال 96 نیز این طرح جز برنامه هاست که این مزایا را تمدید کنیم لذا برای این طرح قرار است در تیرماه 96 نیز مجددا این مزایا و پوشش های اضافی از جمله صد در صد جریمه متعاقبا بخشیده خواهد شد.
 
مدیر عامل صندوق تامین خسارات بدنی در ادامه درباره سهم موتورسیکلت ها از تلفات جاده ای سراسر کشور گفت: موتورسیکلت یکی از خطرناکترین وسایل حمل و نقل است. ریسک استفاده از موتورسیکلت 20 برابر خودروست، در کشور ما میزان استفاده از موتور رو به افزایش است و سالانه 5 تا 6 هزار نفر براثر تصادفات موتورسوران جان خود را از دست می دهند. 

وی در ادامه گفت: 25 درصد سهم خسارت پرداختی بیمه به موتور سیکلت سواران تعلق دارد که در دو سال اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

جباری گفت: بیشتر از یک سوم افرادی که در تصادفات جان خود را از دست می دهند بین 18 تا 21 سال دارند.
 
جباری در ادامه گفت: کشور ما جزء ده کشور از نظر شدت حوادث و بلایای طبیعی است. از بین 190 کشور که در تصادفات رتبه بندی شده اند رتبه 189 را داریم که این عمق فاجعه را نشان می دهد چون علاوه بر از بین رفتن جان انسان ها زیان های زیادی به سرمایه کشور وارد می شود.
 
وی افزود:  بیش از 25 نفر در هر 100 نفر مرگ و میر در حوادث و بلایای طبیعی داریم که این دو برابر متوسط جهانی است. همچنین خسارت های مستقیم  و غیر مستقیم رانندگی بر اساس کارشناسی های انجام شده این است که 5 درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه های هنگفت تصادفات رانندگی می شود. 
 
وی افزود: آمار کل حوادث رانندگی در سال گذشته کل کشور نشان می دهد که نزدیک به 17 هزار نفر کشته و افزون بر 320 هزار نفر مصدوم در حوادث رانندگی داشته ایم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: