کد خبر: ۱۰۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 18 May 2017
رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر رشد بازی‌های آنلاین به لطف افزایش پهنای باند اینترنت، از اقبال گیمرها به بازی‌های آنلاین با پرداخت درون‌برنامه‌ای نسبت به بازی‌هایی که در ابتدا خریداری می‌شوند، می‌گوید که نیازمند اتصال به اینترنت هستند.

رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر رشد بازی‌های آنلاین به لطف افزایش پهنای باند اینترنت، از اقبال گیمرها به بازی‌های آنلاین با پرداخت درون‌برنامه‌ای نسبت به بازی‌هایی که در ابتدا خریداری می‌شوند، می‌گوید که نیازمند اتصال به اینترنت هستند.

حسن کریمی قدوسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر افزایش پهنای باند در رشد بازی‌های آنلاین اظهار کرد: براساس آمار و ارقام منتشر شده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در چند سال اخیر کاربران بازی‌های رایانه‌ای به سمت بازی‌ روی گوشی‌های هوشمند رفتند. مهم‌ترین شکلی که بازی‌های گوشی‌های هوشمند دارند، متعلق به بازی‌های آنلاین است و این موضوع به این علت است که با افزایش پهنای باند و دسترسی به اینترنت که در کل دنیا ایجاد شده، بازی کردن از یک مقوله فردی به یک مقوله اجتماعی و بازی‌های گروهی تبدیل شده است.

وی با اشاره به آمار گیمرهای رایانه و گوشی‌های هوشمند بیان کرد: در سالیان گذشته به خصوص طبق آمار سال ۱۳۹۲، از ۱۶ میلیون گیمری که در آن سال وجود داشت و طبق پرسش‌نامه‌ای که توسط بازی‌کنندگان پر شد، حدود ۷۵ درصد کسانی بودند که روی PC و رایانه‌های شخصی بازی می‌کردند، در حالی که این عدد در حال حاضر به ۱۵ درصد رسیده است و اکثر افراد به سمت بازی روی گوشی‌های هوشمند رفتند.

رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: در بحث پرداخت برای بازی هم این قضیه مشاهده می‌شود. براساس آخرین آماری که در بحث درآمد و فروش وجود دارد، در سال ۱۳۹۵ تقریبا ۷۰ تا ۸۰ میلیارد ریال درآمد محتوای دیجیتال شامل اپلیکیشن و بازی توسط کاربران ایرانی برای محصولاتی بوده که کاربران باید آن را از ابتدا خریداری می‌کردند، که اصطلاحا به آن پریمیوم گفته می‌شود، در حالی که حدود ۶۴۰ میلیارد ریال فروش درون‌برنامه‌ای برای اپلیکیشن و بازی بوده است.

کریمی با بیان اینکه وقتی درباره برنامه با پرداخت درون‌برنامه‌ای صحبت می‌کنیم به معنای آنلاین بودن آن برنامه است، افزود: این موضوع به این علت است که مخاطب ترجیح می‌دهد همان ابتدا پول یک محصول را ندهد، بلکه آن را به صورت رایگان دانلود کند و در طول بازی هزینه بپردازد. برای چنین بازی‌هایی نیازمند سرور و ارتباط آنلاین است که گواه همین موضوع و افزایش بازی‌های آنلاین بر اثر افزایش پهنای باند نیز هست.

وی با اشاره به آمار گیمرهای ایرانی بیان کرد: گیمرها کسانی هستند که در روز حداقل ۷۰ دقیقه بازی می‌کنند. از ۱۸ میلیون گیمر در سال ۱۳۹۲ به ۲۳ میلیون در سال ۱۳۹۴ رسیدیم. رشد اینترنت و افزایش پهنای باند دسترسی مردم را به این بازی‌ها بیشتر فراهم کرد، زیرا پیش از این در صورتی که برای بازی‌های آنلاین نیاز به دسترسی اینترنت وجود داشت در منازل و سایر مکان‌ها اینترنت پرسرعت فراهم نبود و کاربران محدود به بازی‌های پریمیوم بودند.

رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه خاطرنشان کرد: با توسعه اینترنت کاربران می‌توانستند در لحظه به اینترنت متصل شوند و بدین ترتیب بازی فریمیوم توسعه پیدا کرد. مردم به خاطر پرداخت درون‌برنامه‌ای به بازی فریمیوم اقبال بیشتری دارند، زیرا ابتدا آن را مجانی دانلود می‌کنند و بعد در بازی پول می‌پردازند. آمار چندبرابری بازی‌های فریمیوم نسبت به پریمیوم نیز گواه این است که اقبال مردم به این سمت بیشتر است.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: