کد خبر: ۱۰۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 08 May 2017
بانكداري ايراني -مردم ایران، در یک‌سال گذشته حوادث زیادی را پشت سرگذاشتند . حادثه قطار دامغان، ساختمان پلاسکو، سیلاب در غرب کشور و معدن یورث از جمله حوادثی بودند که مردم را داغدار کرد.
بانكداري ايراني -مردم ایران،  در یک‌سال گذشته حوادث زیادی را پشت سرگذاشتند . حادثه قطار دامغان، ساختمان پلاسکو، سیلاب در غرب کشور و معدن یورث از جمله حوادثی بودند که مردم را داغدار کرد. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، در همه جای دنیا یکی از عواملی که سبب تسلی خاطر بازمندگان حوادث بزرگ می شود ، حمایت شرکت‌های بیمه از بازماندگان است. به همین منظور ، اخیرا ، رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابیان پرداخت سریع خسارت دیدگان پلاسکو و قطار دامغان، اعلام کرد که  جانباختگان حادثه معدن یورت گلستان تحت پوشش بیمه مسئولیت بودند و خسارت آنها پرداخت خواهد شد. بر اساس این گزارش،  همه حوادث یک سال اخیر مورد توجه شرکتهای بیمه بوده و آنها در پرداخت خسارت کوتاهی نداشتند. 

تصادف قطاردامغان 

در روز جمعه ۵ آذر ماه سال ۱۳۹۵  دو قطار در محور سمنان- دامغان با یک دیگر برخورد کردند. در آن حادثه، قطار سمنان به مشهد، به قطار تبریز به مشهد که در همان ریل متوقف بود، برخورد کرد که در پی ان حادثه 48 نفر از شهروندان جان سپردند. در آن زمان بیمه پارسیان اطلاعیه‌ای منتشر و طی آن اعلام کرد که این شرکت مسئولیت حوادث ریلی و غیرریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران را طی بیمه نامه‌ای تحت پوشش قرار داده است و رسما اعلام کرد که در  این بیمه نامه حداکثر خسارت هزینه پزشکی برای هر نفر در هر حادثه ۵۰۰ میلیون ریال و حداکثر خسارت جانی (ازقبیل نقص عضو، از کارافتادگی و فوت) تا سقف دیه قانونی پوشش داده شده است. بر اساس گزارش واصله ، تا کنون خسارت بیمه مسئولیت ۲۰ نفر از جانباختگان را پرداخت کرده است و به تدریج بقیه را نیز با تکمیل پرونده آنها پرداخت می‎کند.

حادثه پلاسکو

در 30 دی ماه سال 1395 به دلیل آتش‌سوزی ساختمان قدیمی 17 طبقه پلاسکو فروریخت. تا آن تاریخ ،  تعدادی از شرکت‌های بیمه در حادثه پلاسکو برای حدود ۳۵ درصد از واحدهای این ساختمان بیمه‌نامه صادر کرده بودند که بیمه ایران با تقریبا ۱۲۵ بیمه نامه، بیشترین مقدار بیمه‌نامه را در بین شرکت های بیمه داشته است. آنگونه که بیمه ایران اعلام کرده، تاکنون این شرکتِ دولتی ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت ۶۷ بیمه نامه خسارت پرداخت کرده است. مقدار دیگری از این خسارت‌ها مربوط به واحدهایی در برج پلاسکو و ساختمان پنج طبقه کنار آن می‌شود که به گفته مسئولانِ این بیمه خسارت‌های وارده در حال بررسی است و پس از بررسی‌ها مبلغ آنها به خسارت‌دیدگان پرداخت خواهد شد.

از دیگر بیمه هایی که در این حادثه برای واحدهای پلاسکو بیمه نامه صادر کرده بودند، بیمه آسیا بود این شرکت تاکنون ۵۳ بیمه نامه درباره این پرونده شناسایی کرده است آنگونه که مسئولان این شرکت می گویند مجموع پرداختی ها به 6،5 میلیارد تومان میرسد که مجموع مبلغ ۵۳ بیمه نامه های که بیمه آسیا اعلام کرده ۸.۵ میلیارد تومان می شود در نتیجه حدود 2 میلیارد تومان به دلایل فنی پرداخت نشده است.

گفته میشود مقداری از این بیمه نامه ها مربوط به ساختمان پنج طبقه پلاسکو است که تخریب نشده و هنوز کارشناسان بیمه ای اجازه بازدید از آنجا را نداشتند. همچنین  بیمه البرز ، بیمه نوین و بیمه سرمد هرکدام درصد کمی از  بیمه های این ساختمان را هرکدام به نحوی بر عهده داشتند و اعلام کردند که خسارتها را پرداخت کردند . 

سیل در غرب کشور

در ابتدای سال جاری،  استان‌های جنوب و جنوب غربی کشور علاوه بر سیل دچار طوفان و تگرگ هم شده‌اند، حجم خسارت به مزارع در استان‌ها وسیع گزارش شده و اعلام میزان دقیق خسارت نیاز به زمان دارد ضمن اینکه خسارت سیل، طوفان و یخبندان فقط به مزارعی که دارای بیمه‌نامه هستند تعلق می‌گیرد. که براین اساس مقرر شد که صندوق بیمه کشاورزی خسارتها رو پرداخت کند.

 معدن یورث 

در چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه سال 1396 معدن یورث در استان گلستان به دلیل جمع شدن انواع گاز مشتعل ، منفجر شد و تعدادی از شهروندان در این حادثه نیز جان باختند. در معدن یورث هنوز کمک رسانی به مصدومان ادامه دارد. مسئولیت مدنی معدنکاران زمستان یورت تحت پوشش بیمه آسیا قرار دارد. 

بنابر اعلام معاونت فنی بیمه های اشخاص  و مسئولیت بیمه آسیا ،خسارت وارد شده به معدنکاران زمستان یورت در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: