کد خبر: ۱۰۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 06 May 2017
در شرایط فعلی اشتغال جوانان، سیستم بانکی، رکود درصنایع و مسکن از نمونه مشکلات پیش روی اقتصاد است که دولت آینده باید در راستای حل آن و به ویژه اصلاح سیستم بانکی تلاش کند.
بانكداري ايراني -  کارشناس اقتصادی گفت: در شرایط فعلی اشتغال جوانان، سیستم بانکی، رکود درصنایع و مسکن از نمونه مشکلات پیش روی اقتصاد است که دولت آینده باید در راستای حل آن و به ویژه اصلاح سیستم بانکی تلاش کند.

محمد حشتمی در گفت‌وگو با  میزان در خصوص مشکلات اقتصادی حال حاضر گفت: درشرایط فعلی دربحث اشتغال، سیستم بانکی ، صادرات، قاچاق ، رکود در صنایع و مسکن و فساد مالی شاهد مشکلات متعددی هستیم.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های آتی دولت دوازدهم گفت: با شرایط فعلی اصلاح سیستم بانکی و به دنبال آن حمایت از چرخه تولید باید در اولویت نخست قرار گیرد همچنین باید درزمینه مبارزه با فساد اقدامات جدی صورت گیرد تا نتیجه آن به وضوح مشاهده شود.

حشمتی تصریح کرد: دولت باید به سمت کوچک شدن حرکت کند و از این انحصار اقتصادی خارج شود.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که دولت می‌تواند پیش رو بگیرد شفاف کردن هزینه تصمیمات است که این شفاف سازی خود به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

وی عنوان کرد: دولت آینده باید به دنبال این باشد که نقدینگی محبوس شده پس از انتخابات به سمت سفته بازی حرکت نکند وما این نقدینگی را در تولیدشاهد باشیم تا انگیزه تولید کننده افزایش یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: