کد خبر: ۱۰۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 19 April 2017
شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت ایرانی، با توجه به شرایط تحریم، زیر ساخت های خود را به گونه ای طراحی کرده اند که علاوه بر نگهداری سرویس ها در سطح لازم، امکان صادر کردن تجربیات کسب شده به سایر کشورهای دنیا را نیز داشته باشند. برخی از این شرکت ها در رده های بالای رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند تا جایی که تجارب خود را در اختیار شرکت های خارجی قرار داده اند. حضور 3 شرکت ایرانی از جمله شرکت آسان پرداخت در جمع 30 شرکت برتر دنیا در حوزه پرداخت و در مجله معتبر نیلسون دلیلی بر این مدعاست.

حامد منصوری مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین :

"توسعه در صنعت پرداخت موبایلی و پذیرش و بکارگیری امکانات و ابزارهای جدید" و "تلاش برای ورود به بازارهای جهانی" دو رویکرد اصلی حوزه پرداخت الکترونیکی برای دوران پساتحریم است. 

با توجه به اینکه محدودیت های سوئیفت از بین رفته و امکان مبادلات بین بانکی با خارج از کشور در حال برطرف شدن است، طبیعتا مبادلات بین بانکی تسهیل می شود و شرایط بهتری خواهد داشت و این بدان معناست که مرزهای جغرافیایی در این صنعت کمرنگ تر خواهد شد. در چنین فضایی هماهنگی با ساختارهای حاکم بر شبکه پرداخت الکترونیک در جهان، کلید پیوستن به این جریان خواهد بود.

شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت ایرانی، با توجه به شرایط تحریم، زیر ساخت های خود را به گونه ای طراحی کرده اند که علاوه بر نگهداری سرویس ها در سطح لازم، امکان صادر کردن تجربیات کسب شده به سایر کشورهای دنیا را نیز داشته باشند. برخی از این شرکت ها در رده های بالای رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند تا جایی که تجارب خود را در اختیار شرکت های خارجی قرار داده اند. حضور 3 شرکت ایرانی از جمله شرکت آسان پرداخت در جمع 30 شرکت برتر دنیا در حوزه پرداخت و در مجله معتبر نیلسون دلیلی بر این مدعاست.

با این حال باید برنامه هایی برای همکاری با شرکتهای پیشرو در صنعت پرداخت در سطح جهان و ورود به بازارهای بین المللی به ویژه در حوزه پرداخت های موبایلی داشته باشیم چرا که با وجود اینکه حوزه فعالیت شرکت های پی اس پی بیشتر جنبه بومی و ملی دارد اما باید به توسعه فناوری ها و زیر ساختها برای حضور در بازارهای جهانی به ویژه در کشورهای همسایه بیشتر توجه کنیم.

در حال حاضر زمینه های اولیه برای برخی فعالیت های بین المللی برای بانک ها و شرکت های پرداخت الکترونیکی به تدریج فراهم شده است اما نکته مهم اینجاست که نهادهای حاکمیتی با تدوین راهبردی هوشمندانه و مبتنی بر منافع ملی، حفظ شبکه داخلی را  به عنوان یک اصل درنظر داشته باشند و شرکت های فعال در این حوزه هم تمام همّ و غمّ خود را به تعاملی مبتنی بر منافع دوگانه معطوف کنند.

صنعت پرداخت در جهان در حال رشد و تحول است و به سرعت در حال گرایش به سمت پرداخت های موبایلی است. ما هم با همین دیدگاه باید همگام با تغییرات جهانی پیش برویم و تمرکز تحقیق و توسعه خود را بر حوزه ها و ابزارهای پیشرو قرار دهیم و بر همین اساس هم سرمایه‌گذاری‌های فراوانی طی سال‌های اخیر توسط برخی شرکت‌های پی‌اس‌پی در این حوزه انجام شده‌است.

با در نظر گرفتن منافع ملی استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیکی و امنیت این شیوه پرداخت، این فضا همچنان قابلیت های رو به رشد فراوانی دارد و اشباع شدنش شرایط خیلی خاص و ویژه ای را می طلبد. نکته مهم این است که قطعا با ورود شرکت های بین المللی ارائه دهنده خدمات و سرویس های پیشرفته مواجه خواهیم بود و برای از دست ندادن بازار ناگزیر از رقابت با آن ها هستیم. این رقابت می تواند برای شرکت های ایرانی برکات فراوانی داشته باشد به شرط اینکه نهادهای حاکمیتی ما هم در ایجاد بسترهای لازم برای این رقابت سرعت عمل و شفافیت لازم را داشته باشند.

با توجه به بازار رقابتی امروز که با ورود شرکت های بین المللی قطعا رقابتی تر هم خواهد شد، اگر مشتری ناراضی باشد طبیعتا به فضایی دیگر کوچ خواهد کرد. خوشبختانه باید گفت طی سال های اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خدمات ارائه شده در سطحی بوده که ما شاهد افزایش روزافزون تعداد کاربران و رشد تراکنش ها هستیم. حفظ این وفاداری و میزان استفاده کاربران قطعا نیازمند ارتقای سطح خدمات و تنوع بخشی به سرویس ها است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: