کد خبر: ۹۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 03 April 2017
در سراسر دنیا، چیزی حدود ۷.۲۲ میلیارد کاربر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، بر روی ۱۰ پلتفرم وجود دارد. از این تعداد، ۱.۱۰ میلیارد کاربر پیام‌رسان فیس‌بوک، ۱.۱۰ میلیارد کاربر واتس‌اپ، ۱.۱۰ میلیارد کاربر وی‌چت، ۹۱۰ میلیون کاربر QQ، چیزی حدود ، ۸۱۰ میلیون کاربر وایبر، ۶۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام، ۵۵۰ میلیون کاربر تامبلر، ۴۰۰ میلیون کاربر لاین، ۳۳۰ میلیون کاربر Kik و در نهایت ۳۲۰ میلیون کاربر توییتر هستند.
کسب‌وکارها می‌توانند به وسیله اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و از طریق شبکه‌های اجتماعی، در بخش‌های سرویس و تجارت مشتری وارد شوند. درواقع کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Sina Weibo، تلگرام، اسنپ چت، پینترست، اسکایپ و Slack و به کمک چت‌بات (Chatbot) که شکلی از هوش مصنوعی هستند، با مصرف‌کنندگانی که پیامی را می‌نویسند، وارد تعامل شوند.

امریکن اکسپرس، نخستین صادرکننده کارتی بود که استفاده از این چت‌بات‌ها را در سپتامبر ۲۰۱۶ و برروی پیام‌رسان فیس‌بوک، گسترش داد.

این شرکت از این چت‌بات‌ها برای ارسال توصیه‌هایی به دارندگان کارت‌ها در رابطه با خریدهای اخیرشان و نیز ارسال پیام‌هایی در خصوص جوایز عضویت استفاده می‌کند. همچنین دارندگان کارت‌ می‌توانند جزئیات حساب و اطلاعات صورت حساب خودشان را به منظور راحتی پرداخت در بخش بازی‌ها و یا قسمت فروشگاهی شبکه‌های اجتماعی وارد کنند.

پی پال و مؤسسات اعتباری نیز از این ربات‌ها برای ارائه سرویس به مشتریانشان استفاده می‌کنند. پی پال از این ربات در بخش انتقال پول فرد به فرد برنامه ونمو خودش استفاده می‌کند.

پی پال همچنین با ربات‌ شرکت‌هایی مانند اوبر نیز در تعامل است. شرکت مستر کارت نیز رباتی برای بخش خدمات مشتری و نیز برای اپلیکیشن مسترپَس (Masterpass) خود ساخته است. Bank of America نیز به زودی رباتی بر روی پیام‌رسان فیس‌بوک، برای دارندگان کارت‌هایش ایجاد خواهد کرد.

همچنین از این تکنولوژی در شرکت‌هایی مانند IBM، Kasisto و Personetics استفاده می‌شود. فروشندگان نیز ربات‌هایی برای سرویس به مصرف‌کننده خودشان ایجاد کرده‌اند و به سرعت به سمت ایجاد ربات‌هایی برای بازار هدفشان پیش می‌روند.

شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اینجنیکو که سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار در بخش پرداخت‌های آنلاین کارتی و غیرکارتی هزینه کرده است، می‌تواند خدمات پرداخت و پردازش چند ارزی خودش را درون ربات فروشنده قرار دهد. با این کار دیگر احتیاجی به خروج از اپلیکیشن پیام‌رسان برای تکمیل فرایند خرید نیست.

فروشندگان می‌توانند تجربه کاربری این ربات را شخصی‌سازی کنند و آن را در چندین شبکه پیام‌رسان گسترش دهند. درواقع پلتفرم شرکت اینجنیکو فرایند پرداخت را در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نهایی می‌کند.

منبع: نیلسون ریپورت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: