کد خبر: ۹۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - 11 March 2017
اسدالله حیدری در دیدار محمدرضا ملکشاهی‌راد از مشاغل خانگی به عنوان طرح‌های مالی خرد و زود بازده نام برد و افزود: این طرح‌ها می‌تواند تا حدود زیادی مشکل معیشتی و بیکاری خانواده‌های نیازمند را برطرف کند.
‌مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: سهم فقرا از منابع ارزان قیمت افزایش یابد.

‌به گزارش ایسنا‌،‌ اسدالله حیدری در دیدار محمدرضا ملکشاهی‌راد از مشاغل خانگی به عنوان طرح‌های مالی خرد و زود بازده نام برد و افزود: این طرح‌ها می‌تواند تا حدود زیادی مشکل معیشتی و بیکاری خانواده‌های نیازمند را برطرف کند.

حیدری با بیان اینکه علاوه بر منابع مادی که به دلیل مشاغل خانگی متوجه اقتصاد خانواده می‌شود، افزود: این دسته از کسب و کارها به لحاظ اجتماعی و همچنین جامعه پذیری فرزندان نیز نقش موثر و مستقیمی بر شخصیت آنها خواهد داشت، چنانچه پدر و مادر به طور مستقیم درگیر کار باشند، به مثابه یک الگوی تلاشگر و موثر در عرصه کار و تولید در ذهن کودکان نقش خواهند بست.

وی یادآور شد: کارکرد مثبت ناشی از فعالیت خانواده، فرزند را به سمت و سویی ترغیب می‌کند تا ذهن خود را به طور منسجم و ثمربخش به ادامه شغل والدین یا حرفه‌ای جدید سوق دهد.

 حیدری اضافه کرد: به طور کلی در سال‌های اخیر کار و زندگی بیش از پیش در همدیگر ادغام شده و این در حالیست که با دسترسی داشتن به رایانه و دیگر وسایل ارتباطی، به وجود آمده و محیط خانه محل مناسب و کاراتری برای کسب و کار شده است.

مدیر کل بهزیستی لرستان اظهار کرد: آزادی و استقلال عمل، ساعات کاری انعطاف پذیر، ایجاد تعادل و موازنه بیشتر بین کار و زندگی و پایین بودن میزان ریسک از موارد بسیار مهمی است که می‌تواند توازن بین کار و زندگی در عصر حاضر را برقرار کند.

این مسئول تصریح کرد:  افزایش سهم، فقرا و مددجویان از تسهیلات و منابع ارزان قیمت در خصوص اشتغال و توانمند سازی ضروری است.

محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم‌آباد نیز بیان اینکه بیکاری می‌تواند بحرانی ایجاد و همه را غرق کند، اظهارکرد: عملیاتی کردن سیاست ‎ های تشویقی و حمایتی از صنایع کوچک به خصوص تولیدات خانگی، اتخاذ راهکارها و راهبردهای توسعه، فروش و صادرات تولیدات خانگی، حمایت در بازاریابی، بازارشناسی و تبلیغات در سطح استانی و کشوری، گسترش توانمندی ‎ های فنی و فناوری، تشویق و ترغیب کارآفرینان خانگی به استفاده از تکنیک‌های نوآوری و خلاقیت‌های تولید محصولات ویژه و منحصر به فرد، تأمین نیازهای مالی و اعتباری و بازنگری در مورد سیاست‌های مالیاتی و استفاده از ظرفیت‌ها بخصوص بهره‌برداری از مشارکت‌های مردمی و خیرین بخشی از راهکارهای حمایت از مشاغل خانگی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: