کد خبر: ۹۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 06 March 2017
فینوتک بستری را در اختیار نرم‌افزارهای اداری و مالی قرار می‌دهد تا آنها بتوانند امکان دسترسی به خدمات بانکی را تسهیل و بانکداری باز برای کسب و کارها و بانک‌ها را ایجاد کنند.
فینوتک بستری را در اختیار نرم‌افزارهای اداری و مالی قرار می‌دهد تا آنها بتوانند امکان دسترسی به خدمات بانکی را تسهیل و بانکداری باز برای کسب و کارها و بانک‌ها را ایجاد کنند.

به گزارش  ایبنا،از فعالیت‌های شرکت تجارت‌الکترونیکی ارتباط فردا کمک به بانک‌ها برای ارائه خدمات بانکداری باز است، فینوتک نهادی است که ارتباط فردا برای ارائه این خدمات ایجاد کرده است.

در اولین همکاری مشترک میان فینوتک و یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزار، چارگون امکان دسترسی به سرویس‌های مختلف بانکی فینوتک را در نرم‌افزار اداری مالی دیدگاه خود فراهم کرد. با فراهم کردن این بستر از سوی فینوتک و چارگون از این پس مشتریان نرم‌افزارهای مالی این شرکت به سرویس‌های بانکی دسترسی خواهند داشت و فعالیت‌های بانکی خود را بدون نیاز به مراجعه به شعبه و یا حتی خروج از برنامه انجام می‌دهند.

هم اکنون تعدادی از سرویس‌های فینوتک مختص مشتریان بانک‌آینده است و آنها می‌توانند از این خدمات خاص فینوتک بهره‌مند شوند، اما به زودی بانک‌های دیگری هم به فهرست شرکای تجاری فینوتک افزوده خواهند شد.

از دغدغه تا عمل

یکی از دغدغه‌های همیشگی برنامه‌های مالی و اداری چگونگی اتصال به حساب بانکی بود، هم‌اکنون فینوتک با بهره‌گیری از بانکداری باز و با استفاده از openAPI امکانی را فراهم کرده است تا این برنامه‌های مالی و اداری بتوانند به سادگی به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشند و فعالیت‌های روزمره خود را با حداقل مراجعه به بانک به انجام برسانند.

تاکنون استفاده کنندگان از برنامه‌های اداری و مالی برای اینکه بتوانند اطلاعات خود را با بانک مطابقت دهند باید از برنامه خارج و به بانک مراجعه می‌کردند و مجدد دوباره اطلاعات را وارد برنامه می‌کردند. پروسه‌ای زمان‌بر که ارزش افزوده‌ای برای کسی ندارد.

مسیر حرکت چگونه است؟

یکی از فعالیت‌هایی که به صورت مرتب انجام می‌شود صدور دستور پرداخت و عملیات مغایرت گیری است؛ در برنامه خزانه‌داری چارگون پیش از بهره‌گیری از سرویس‌های فینوتک، وقتی دستور پرداخت صادر می‌شد مسئول مالی باید لیست پرداخت را از برنامه خزانه داری دریافت می‌کرد آن را به بانک می‌برد و دستور پرداخت از سوی بانک صادر می‌شد و نتیجه پس از آن به صورت دستی وارد سیستم می‌شد. برای مغایرت گیری نیز تقریبا چنین مسیری طی می‌شد، اطلاعات از برنامه پرینت گرفته می‌شد برای مغایرت گیری به بانک برده می‌شد پس از آن داده‌های نهایی به صورت دستی وارد برنامه می‌شد.

با اتصال برنامه خزانه‌داری به فینوتک و استفاده از سرویس‌های مختلف فینوتک تمامی این فعالیت‌ها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. در ابتدا به سیستم اجازه داده می‌شود تا به حساب دسترسی داشته باشد پس از آن با صدور دستور پرداخت، سایر فرایندها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و اطلاعات نیز به صورت اتوماتیک وارد سیستم می‌شود.

در کنار این خدمات سرویس‌های دیگری نیز فینوتک در اختیار استفاده کنندگان از نرم‌افزارهای مالی و اداری چارگون می‌گذارد که از جمله آنها می‌توان به صدور صورت حساب شرکتی اشاره کرد.

مزیت‌ها
مزیت فینوتک برای چارگون و نرم‌افزار مالی و اداری دیدگاه فقط اتصال به بانک نیست، این امکان موجب می‌شود تا هزینه‌های شرکتی استفاده کنندگان از این نرم‌افزار مالی و اداری کاهش یابد. برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهد استفاده از این سرویس‌ها موجب می‌شود تا هزینه نیروی انسانی کاهش یابد و در نهایت موجب صرفه جویی در زمان و سرعت در انجام فعالیت‌های اداری و مالی خواهد شد.

برای چارگون نیز یک مزیت رقابتی در مقابل سایر تولید کنندگان نرم‌افزارهای مالی و اداری ایجاد شده است چرا که می‌تواند از این امکانش مشتری بیشتری برای محصول دیدگاه خود به‌دست آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: