کد خبر: ۹۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - 24 February 2017
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در جریان بازدید از شهرکهای صنعتی جنوب استان آذربایجان غربی گفت: 3 هزار و 352 بنگاه تولیدی که متوقف بودند، به چرخه تولید بازگشتند که زمینه ایجاد اشتغال برای 54 هزار نفر را فراهم کرده اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در جریان بازدید از شهرکهای صنعتی جنوب استان آذربایجان غربی گفت: 3 هزار و 352 بنگاه تولیدی که متوقف بودند،  به چرخه تولید بازگشتند که زمینه ایجاد اشتغال برای 54 هزار نفر را فراهم کرده اند.

به گزارش آنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، علی یزدانی در جریان بازدید از شهرکهای صنعتی مهاباد، میاندوآب و شاهین دژ در آذربایجان غربی با بیان اینکه طی مصوبه جدید 30 درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرکهای صنعتی ایران اختصاص می یابد، اظهار کرد: اختصاص این منابع مالی با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه از سال آینده اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی متولی ایجاد زیرساختها در شهرکها و نواحی صنعتی است، اظهار کرد: مبالغ پیش بینی شده در این مصوبه به اندازه کل بودجه سالانه این سازمان خواهد بود.

یزدانی با بیان اینکه امسال 400 میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی داخل شهرکها و نواحی صنعتی که مشکل تأخیر پرداخت در مطالبات داشتند مشمول 90 درصد بخشودگی قرار گرفته اند، تصریح داشت: در دولت تدبیر و امید 8 هزار و 743 بنگاه در داخل شهرکها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده است که برای بیش از 151 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تخفیف های ویژه برای راه اندازی شرکتهای دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان اعمال می شود، اظهار کرد: ایثارگران، جانبازان و خانواده های شاهد نیز از تخفیف های ویژه واگذاری زمین در این مناطق برخوردارند.
یزدانی با بیان اینکه هم اکنون 952 شهرک و ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال بوده و زیر ساختهای لازم در بیشتر این شهرکها ایجاد شده است، اظهار کرد: 34 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان آذربایجان غربی وجود دارد که از این بین 24 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان با تأمین زیرساختهای لازم در حال واگذاری می باشند.

وی با اشاره به اینکه برای صدور مجوز برای شهرکهای صنعتی خصوصی مشکلی نداریم، تصریح کرد: مشکل اصلی در رابطه با شهرکهای صنعتی ، صدور مجوز از طرف محیط زیست است و باید این شهرکها حداقل یک هزار و 500 متر از روستاها و مناطق مسکونی فاصله داشته باشند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، با اشاره به معرفی 12 هزار و 469 بنگاه اقتصادی به بانکهای عامل برای عقد قرارداد اخذ تسهیلات اظهار کرد: برای 12 هزار و 238 بنگاه اقتصادی فعال در شهرکها و نواحی صنعتی کشور تسهیلات بانکی ارایه شده است.

وی میزان تسهیلات بانکی ارائه شده به این بنگاه های اقتصادی را 87 هزار و 920 میلیارد ریال اعلام کرد.
مهندس یزدانی با اشاره به لزوم افزایش توان رقابت محصولات داخلی با رقبای خارجی اذعان داشت: واحدهای تولیدی باید به دنبال به روز رسانی تکنولوژی و بهبود محصولات تولیدی خود باشند.
وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در رونق واحدهای اقتصادی و با بیان اینکه 380 واحد تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است، اذعان داشت: در این بنگاه ها برای 5 هزار و 89 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

گفتنی است معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر یک روزه به آذربایجان غربی از ناحیه صنعتی در دست احداث شهید بروجردی خلیفه لو و شهرک صنعتی مهاباد و شرکت لبنیاتی شروین مهاباد و هرمز پودر و نیز شهرک صنعتی میاندوآب و واحدهای تولیدی فرش افشار زرینه و هنرگاز هنرمند بازدید کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: